Ongesteld? tijdens letrozol

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Ongesteld? tijdens letrozol

Berichtdoor sandra64benik » wo 21 feb 2018, 16:35

Hoi Dees en anderen,

Ik ben na 2,5 jaar Tamoxifen geslikt te hebben (bk met 50 jaar, 100% PR/ER positief) sinds november overgestapt op Letrozol. Ik vind het een verademing: geen opvliegers meer en beduidend minder stramme gewrichten.
Maar, na een periode van een week of twee een 'zware buik' en menstruatieachtige krampen, ben ik sinds een paar dagen een soort van ongesteld. Beetje bloedverlies, wat slijm. Heb de oncoloog gemaild en zij heeft een afspraak ingepland voor bij de gynaecoloog, maar die is pas over drie weken. Na de chemo is mijn bloed onderzocht en toen was ik postmenopausaal.
Nu vraag ik me af: kan het zo zijn dat ik door de Tamoxifen verdikt baarmoederslijmvlies heb gekregen dat 'loskomt' nu ik ben overgestapt op Letrozol? Of kan ik na 3,5 jaar alsnog uit de overgang zijn? (het lijkt me zo bizar na zoveel tijd, alhoewel ik voor de chemo nog vrijwel geen overgangsverschijnselen had).
En kan ik wel gewoon Letrozol blijven slikken als niet zeker is wat er aan de hand is?

Wat denk jij?

Groet, Sandra
sandra64benik

Re: Ongesteld? tijdens letrozol

Berichtdoor Dees » do 22 feb 2018, 13:30

Hoi Sandra, ik weet niet zoveel van de hormoongehaltes, maar ik weet wel dat letrozol vrouwen die niet helemaal door de overgang zijn uit de overgang kan duwen. Laat je ons weten hoe en wat? Ik ben ook wel benieuwd.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Re: Ongesteld? tijdens letrozol

Berichtdoor Sandra64benik » do 22 feb 2018, 19:50

Weer bericht van de oncoloog: morgen bloedprikken, die uitslagen gaan naar de gynaecoloog. Ik hou je op de hoogte!

Groet, Sandra
Sandra64benik

Update: Ongesteld? tijdens letrozol

Berichtdoor Sandra64benik » wo 14 maart 2018, 12:05

Ik zou hier nog even een update over geven.
Gisteren was mijn afspraak bij de gynaecoloog. Uit mijn bloedonderzoek bleek dat ik postmenopauzaal ben, alhoewel mijn FSH-waardes op het randje waren, andere waardes duidelijk postmenopausaal. Maar bij de inwendige echo bleek mijn baarmoederslijmvlies dikker dan daarbij past (7,7mm ipv de verwachte 4) en bovendien werd er een eicel (persisterend follikel) gezien. Nu is dus de vraag wat er precies aan de hand is. Over 4 weken (! eerder was het niet in te plannen) volgt nu een hysteroscopie, daarna gaan de gynaecoloog en de oncoloog overleggen.

En ondertussen maak ik me toch een beetje zorgen: slik ik nu wel de juiste medicijnen of moet ik terug naar Tamoxifen (hoop zo van niet, ben van heel veel bijwerkingen af sinds mijn overstap naar Letrozol). Even afwachten nog maar en mijn onrust bedwingen.
Sandra64benik

Keer terug naar Februari 2018