aromatase remmer en bot aangroei gebroken arm

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

aromatase remmer en bot aangroei gebroken arm

Berichtdoor Wepe » di 26 sep 2017, 19:12

Twee weken na de diagnose ILC brak ik mijn linker bovenarm hoog in de humerus: volledig in twee├źn gespleten. Ik kreeg een pen van 22 cm en schroeven om de pen vast te houden. Er heeft absoluut geen bot aangroei plaatsgevonden en de pen is los aan het laten. Een wederom zeer gecompliceerde operatie met een plaat en een stuk bot uit mijn bekken geplaatst tussen de oude breuk wordt nu aangedragen door de orthopeed als oplossing.
Mijn vraag kan de arimidex (aromataseremmer) de bot aangroei belemmeren. Dan lijkt mij zo een plastiek ook niet echt te gaan werken in mijn arm? Veel keuze is er overigens niet als de schroef loslaat heb ik gewoon weer een linker gebroken arm.
Groetjes Wepe
Wepe

Re: aromatase remmer en bot aangroei gebroken arm

Berichtdoor Hannah » za 30 sep 2017, 19:28

Wat een ongelooflijke pech Wepe!! En ja je wilt natuurlijk dat alles weer goed aan elkaar groeit. Ik kan me je overweging mbt de arimidex goed voorstellen. Zegt je behandelaar daar niks over? Het lijkt me belangrijk genoeg voor een vraag aan een expert van bv het AVL. je kan altijd bellen en kijken of iemand je hierover te woord kan staan. Zoek verder zodat je arm op de best mogelijke manier kan genezen. Behoort het tot de mogelijkheden dat je een jaar stopt met de arimidex?
Sterkte!
Hannah

Re: aromatase remmer en bot aangroei gebroken arm

Berichtdoor Wepe » zo 01 okt 2017, 13:39

Hartelijk dank voor je antwoord hannah.
Intussen idd contact gehad met AVL er wordt nu een botscan gemaakt van bovenarmen.
Wat ik niet opschreef is dat mijn rechter elleboog ook brak ca 6 weken geleden, dus wel erg veel breuken en behoorlijk gesplinterde breuken.
Voorlopig ga ik er gewoon van uit dat ik domme pech heb. Er zal sowieso een scan van mijn bekken gemaakt moeten worden vermoed ik, voordat ze daaruit een stuk bot gaan halen.
Nogmaals dank en groetjes WEPE
Wepe

Keer terug naar September 2017