Pleuritis of uitzaaiingen in mijn longen

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Pleuritis of uitzaaiingen in mijn longen

Berichtdoor Janined » wo 31 mei 2017, 17:16

Hi ik ben 45jr en heb sinds 2013 een gemetaseerde mammacarcinoom.(ER en PR en HER2 Neu positief-graad 2) Uitzaaingen in mijn rug zijn in januari 2017 bestraald en heb ik geen pijn meer. Vorig jaar augustus 2016 hebben verdachte plekjes in mijn longen gezien, maar waarschijnlijk nog te klein om iets te doen. Afgelopen weken ( sinds 7 mei)heb ik onderaan in mijn rechterlong pijn gekregen. 15 mei heeft de huis dokter een Thorax foto laten maken en zagen "Nieuwe densiteit rechts basaal, mogelijk bij een metastase" en ben toen doorgestuurd naar de oncoloog. De dag daarop meteen CT-scan thorax met iv contrast gemaakt want ze dachten eerst aan longembolie. de uitslag was het volgende:"Geen tekenen van longembolie.
Overigens binnen de longvelden in de linker longtop tegen de pleura aangelegen een kleine
consolidatie dorsaal, ook ventraal een kleine densiteit en verder ook lateraal en verder ook lateraal in
het middenveld en tegen het mediastinum medioposterior, basaal een consolidatie en verder in het
rechter middenveld een vage aanduiding van een kleine densiteit, tevens rechts basaal tegen de
pleura een kleine consolidatie zichtbaar. Deze afwijkingen waren bij het onderzoek van 04-11-2015
nag niet aanwezig".Mijn oncoloog zegt dat het waarschijnlijk een virale onsteking is van mijn longvlies misschien pleuritis. Tot op heden pijn soms dof e nu scherpe pijn. Naproxen gekregen. Af en toe hoesten, niet benauwd.Kan het toch de metastasen zijn in mijn longen?
Janined

Re: Pleuritis of uitzaaiingen in mijn longen

Berichtdoor Dees » do 01 jun 2017, 11:22

Hoi Janine, he wat ellendig zeg. Ik kan er helaas niet meer van zeggen dan je oncoloog. Alles is mogelijk, maar zolang er geen uitzaaiingen gezien zijn, zou ik uitgaan van een virale infectie, pleuritis (kan bv ook door bestraling komen).... Veel sterkte !
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Keer terug naar Mei 2017