Zeer goede informatief filmpje

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Fleurtje

Zeer goede informatief filmpje

Bericht door Fleurtje » zo 08 jan 2017, 09:12

Graag wil ik onderstaande link plaatsen naar een filmpje over het vroeg detecteren van borstkanker en de gevaren hierbij. Het is in het Engels, dus mijn bovenstaande "vertaling"klopt niet helemaal, maar kan niet de juiste woorden vinden. Het is echter een heel goed filmpje waarin de gevaren van mammografie worden uitgelegd, het verschil in type borstkankers, het gevaar van "vroege detectie". Er worden duidelijke factsheets gegeven die mocht het Engels wat lastig te volgen zijn qua spraak, toch voldoende info geven die je kunt lezen. Hieronder dus de link:
http://bcaction.org/resources/webinars/ ... diagnosis/

Dees
Beheerder

Re: Zeer goede informatief filmpje

Bericht door Dees » zo 08 jan 2017, 12:45

Hoi Fleurtje, ik ben al jarenlang groot bewonderaar van Breast Cancer Action. De oprichtster, Barbara Brenner, is mijn grote voorbeeld. Ik vind alle webinars en artikelen erg de moeite waard. Ik merk wel dat ze nu erg de kant op gaan van milieuverontreiniging, omdat de huidige directeur Karuna Jaggar, daar voorheen in werkte. Dat vind ik jammer.

Ja, over de mythe van Early Detection maak ik mij al jarenlang enorm druk. Ik ben allang blij dat er tegenwoordig vaker over gesproken wordt.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “Januari 2017”