pijnlijke tumor

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

pijnlijke tumor

Berichtdoor lien8 » zo 29 jan 2017, 10:48

Hoi, ben ik weer.
Inmiddels 2 chemokuren achter de rug en een duidelijk verschil in tumorgrootte.
Maar nu toch een vraag: tumor en borst zijn nog zeer gevoelig. Is dit herkenbaar? Er is bij de diagnose ook gedacht aan inflammatoire borstkanker, maar de huid van de borst is niet rood, geen andere aanwijzingen etc. Alleen dat de borst lang blauw is gebleven na 2 x een biopt.
Het blijft wel in mijn achterhoofd zitten.
Is een pijnlijke borst/tumor bij jullie ook bekend?
Gr. Lien
lien8

Re: pijnlijke tumor

Berichtdoor Dees » zo 29 jan 2017, 18:44

Hoi Lien, wat ontzettend vervelend zeg die pijn. Als ik me niet vergis, kan een patholoog ook op basis van een biopt zeggen of het om inflammatoire borstkanker gaat. Dat zou je wel eens na kunnen vragen. Helaas weet ik niet zoveel van.

Veel sterkte !!
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Berichtdoor lien8 » ma 30 jan 2017, 08:39

Hoi Dees,
Ik ga er vooralsnog niet van uit dat mijn tumor inflammatoir is hoor. Het is in het begin besproken geweest in een mdo, en vervolgens opgepikt door een ijverige vpk.
Mijn vraag is vooral of lotgenoten zich herkennen in een pijnlijke borst/tumor. Ik heb zelf echt het gevoel dat mijn tumor aan het krimpen/slinken is.
Kan het zijn dat de tumor pijn doet, omdat deze wordt aangevallen door dat heerlijke chemogoedje?
Gr. Lien
lien8

Berichtdoor elfi » ma 30 jan 2017, 18:51

Hallo Lien,

Bij mij deed de tumor (5cm) vooral pijn tijdens de 1e en 2e chemo. Ik voelde een soort kramp, na 2 x chemo was de tumor de helft kleiner.

Groet,

Elfi
elfi

Keer terug naar Januari 2017