Afvallen

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Afvallen

Berichtdoor Jacq_67 » wo 21 dec 2016, 13:59

Hallo,

Het is bij mij nu bijna 4 jaar geleden dat ik borstkanker kreeg.
Ik ben door alle behandelingen erg aangekomen en ook omdat ik toen stopte met roken.
Ik weeg nu 105 kg en vind dat nog steeds erg hinderlijk.
Is het voor mij gevaarlijk als ik m.b.v. de EGA probeer ± 20 kg af te vallen?
Jacq_67

Re: Afvallen

Berichtdoor Dees » wo 21 dec 2016, 20:38

Hoi Jacq, wat goed dat je gestopt bent met roken. Wat ellendig dat de kilo's eraan gevlogen zijn. Heel knap dat je wilt gaan afvallen. Ik weet niet wat EGA is en of dat nou een goede manier is. Persoonlijk zou ik dan liever naar een diëtist gaan.

Dieetadvisering is voorlichting over voeding en eetgewoonten met een medisch doel. De diëtist kan door middel van het adviseren van een bepaald eetpatroon (dieet) de lichamelijke gezondheid bevorderen. Dieetadvisering door een diëtist of voedingsvoorlichting door een diëtist wordt tot 3 uur per kalenderjaar vergoed vanuit de basisverzekering. Mocht dit niet genoeg zijn, kun je er ook een aanvullende verzekering voor afsluiten.

Als je nog voor het einde van 2016 die 3 uur zou kunnen inplannen, heb je begin 2017 weer recht op 3 uur. Het gaat wel ten laste van je eigen risico (maar dat maak je misschien sowieso op).

Wellicht kan die hulp van een diëtist ook in het ziekenhuis. Dat weet ik niet precies.

Zelf ben ik gewicht verloren met het dokter Frank-dieet, dus een tijdje geen koolhydraten (brood, pasta, rijst, aardappelen) en wel veel groente en vlees en kaas en noten. Ik vond dat zelf het beste vol te houden.

Zet hem op he !!!
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Keer terug naar December 2016