1 jaar na preventieve amputatie

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

1 jaar na preventieve amputatie

Berichtdoor Jufjet85 » za 17 dec 2016, 10:40

Hallo,

Een jaar geleden heb ik preventief mijn borsten ingeruild voor implantaten. Een beslissing waar ik zeker geen spijt van heb. Wel een moeilijk traject geweest door complicaties waaronder een heftige ontsteking. Mijn laatste controle is een half jaar geleden geweest. Volgens de plastisch chirurg zou ik ondertussen alles weer kunnen doen. Toch merk ik de laatste weken dat ik steeds vaker steken ervaar of een zeurend gevoel in beide borsten. Soms aan de kant van mijn arm en soms boven op. Nu ben ik 2 maanden geleden weer voorzichtig aan begonnen met sporten. Misschien dat het daardoor komt. Horen jullie zulke berichten vaker? Wat is verstandig om te doen?

Groetjes Evelien
Jufjet85

Re: 1 jaar na preventieve amputatie

Berichtdoor Dees » za 17 dec 2016, 13:12

Hoi Evelien,
Ik heb geen implantaten maar reconstructies met eigen weefsel en ik herken dat het soms ineens pijn gaat doen, gaat jeuken of dat er steken zijn. Ik weet nooit precies waar het vandaan komt en meestal gaat het ook gewoon weer weg. Sporten zal ongetwijfeld effect hebben, maar sporten en juist dat gebied in beweging houden is wel heel verstandig. Jezelf goed in de gaten houden, niet over je grens gaan, maar wel blijven sporten, dat zou mijn advies zijn...
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Keer terug naar December 2016