Tamoxifen

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Tamoxifen

Berichtdoor Madrugada » wo 30 nov 2016, 19:54

Eind augustus diagnose borstkanker gehad, HER2 pos.
Borstsparende operatie gehad. Snijrand niet helemaal schoon en pos okselklieren.
Bezig met AC kuren.
Daarna Paclitaxel/Trastuzumab.
Daarna antihormonale therapie en bestraling.
Heb vraag over Tamoxifen. Ben al 11 jaar postmenopauzaal. Kan ik bij gebruik van dit medicijn weer/nog overgangsklachten verwachten?
Gebruik bijna 5 jaar Citalopram (antidepressiva). Dit schijnt niet samen te gaan met Tamoxifen. Iemand daar ervaring mee/idee├źn voor?

Madrugada.
Madrugada

Re: Tamoxifen

Berichtdoor Margaretha » wo 30 nov 2016, 20:18

Ja, ik heb ervaring met de combinatie Citalopram en Tamoxifen. Daar werd ik echt depressief van.
Van Anastrol (= Arimidex) en Citralopram werd ik ook depressief, net zoals van de combinatie met Exemestaan (=Aromasin). Hormoontherapie heeft dus invloed op Citalopram, je kunt er depressiever van worden. Bij mij voelde het alsof het anti-depressivum stilgelegd werd.
Helaas is mij geen oplossing bekend; de invloed van anti-depressiva op diverse hormoontherapie├źn is wel onderzocht, maar andersom dus niet.
Margaretha

Berichtdoor Madrugada » do 01 dec 2016, 08:43

Bedankt Margaretha voor je reactie.
Zal nog een puzzel worden dan.
Madrugada

Berichtdoor Dees » do 01 dec 2016, 13:49

Hoi Madrugada, Citralopram en tamoxifen is zeker een onhandige combinatie. Overstappen naar een ander antidepressivum of een aromataseremmer slikken in plaats van tamoxifen zouden opties kunnen zijn. Zeker met je oncoloog bespreken !!
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Keer terug naar November 2016