Melatonine

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Akris

Melatonine

Bericht door Akris » wo 28 sep 2016, 11:44

Even een vraagje over moe zijn en (niet) slapen.
Ik sliep voorheen altijd goed, 8 tot 9 uur per nacht (en dat is wat ik nodig had ook). Als ik minder sliep, liep ik als een zombie rond.
Nu slaap ik goed in, maar ik wordt altijd heel vroeg wakker en kan dan niet meer slapen.
Mijn lijf is onrustig, mijn geest is onrustig. Maar ik ben nog wel moe, krijg amper mijn ogen open.
Ik slaap nu amper 5 tot 6 uur per nacht. Voor anderen misschien voldoende, maar voor mij echt niet.
Dan begin ik maar aan de dag en in de middag ben ik zo ontzettend moe en zou in slaap vallen waar ik sta.
Ik heb een eigen bedrijf, dus slapen in de middag kan echt niet.

Is dat slechte slapen een gevolg van de bestralingen? En gaat het dus over binnenkort?
Of is het een gevolg van de Anastrozol ik ik neem? En gaat het dus niet over binnenkort?

Ik las over Melatonine om beter te slapen.
Maar ook dat Melatonine moe maakt. Ik ben echter al zo moe, dus dat lijkt me een beetje tegenstrijdig.
Ik gebruikte altijd alternatieve producten zoals homeopathie en fytotherapie. Hierin dacht ik aan Mimulus van bachbloesem, dat hielp vroeger bij mijn kinderen ook als ze niet konden slapen.

Dus nu twijfel ik om Melatonine te nemen of Mimulus. Wat is jouw advies hierin?
En kan beiden samen met Anastrozol gebruikt worden zonder dat het de werking beïnvloed?

Alvast bedankt voor je tijd en antwoord.

Dees
Beheerder

Re: Melatonine

Bericht door Dees » wo 28 sep 2016, 18:34

Hoi Akris,
Slecht slapen kan een heleboel redenen hebben. Het kan een soort Post-traumatische stress stoornis zijn. Die zie je bij ongeveer 25% van de borstkankerpatiënten. Misschien heb je hier wat aan.

Slecht slapen kan zeker ook met anastrazole of de overgang te maken hebben.

Hoe slechter ik slaap, hoe meer hartkloppingen ik krijg waardoor ik nog slechter slaap. Ik slaap nooit gewoon goed. Ik probeer meestal zonder medicijnen te slapen, maar als ik aanvoel dat ik opgefokt ben, me druk maak, als ik naar een feestje ben geweest oid, dan neem ik wel iets.

Ik heb ervaring met allerlei soorten slaapmiddelen. Ik heb een tijd Melatonine 5 mg geslikt. Ik kan niet zeggen dat dat echt hielp. Ik slik nu wel eens 2 mg. Helpt ook niet echt. Met Mimulus heb ik geen ervaring en daar weet ik ook niks van. Ik gebruikte ook wel eens mediwiet opgelost in melk. Ik gebruikte ook wel eens Nervensaft van apotheek Adler. Daar zit doxylamine in en daar slaap ik ook goed op. Ik heb van een vriendin een doosje pillen doxylamine gekregen, Unisom uit Amerika. Daar zit 25 mg doxylamine in en daar nam ik een halve van. Dat is in Spanje ook te koop en ook in Frankrijk (waar het Donormyl heet en in de vrije verkoop verkrijgbaar is, ongeveer 2,50 voor 10 tabletten van 15 mg). Op een gegeven moment stond ik na Mediwiet en na doxylamine op met hoofdpijn. Sindsdien neem ik het niet meer.

Ik mag 2 a 3 keer per week een slaappil van mijn huisarts. Ik neem dan lormetazepam, een halve van 10 mg. Daarmee slaap ik in elk geval af en toe beter en ik sta niet met hoofdpijn op.

Helaas, iets beters heb ik niet....
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “September 2016”