strengetje in borst

Moderators: Sanne, Team, Superuser, Angela

Ollie1973

strengetje in borst

Bericht door Ollie1973 » ma 26 sep 2016, 20:10

Goedenavond,

Enige tijd geleden een verhard strengetje van ongeveer 5 cm lang in de onderstehelft van mijn borst ontdekt. Mammo en echo laten maken en daar is mij verteld dat het een verdikte lymfeklier is. Over drie maanden moet ik terugkomen voor controle (mammo en echo). Op het internet kan ik niets vinden over lymfeklieren in de borst. Zoek ik niet goed of bedoelen ze wellicht een verdikt lymfevat?
Kunt u me misschien meer duidelijkheid geven want ik maak me best wel zorgen.

Hartelijke groet, Ollie

Dees
Beheerder

Re: strengetje in borst

Bericht door Dees » ma 26 sep 2016, 20:41

Hoi Ollie, is 1973 je geboortejaar? Ik zou vragen om een MRI. Ik ben een slecht voorbeeld, maar bij mij was er op echo en mammografie niks te zien. Wel op MRI. Ik had een tumor van 10x6x7 cm en positieve okselklieren. Ik hoop dat jij hoort dat het gewoon niks is....
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Ollie1973

Bericht door Ollie1973 » ma 26 sep 2016, 20:54

dankjewel voor je snelle reactie. 1973 is inderdaad mijn geboortejaar. Om een MRI vragen is een goed plan, bedankt voor de tip. Maar heb je inderdaad lymfeklieren in je borst????

Hartelijke groet, Ollie

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » ma 26 sep 2016, 21:24

Hier zitten de klieren. Er zitten wel enkele klieren in de borst, maar voor zover ik weet niet onderaan.
Afbeelding[/quote]
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Ollie1973

Bericht door Ollie1973 » ma 26 sep 2016, 21:42

Beste Dees,

Bedankt voor de verduidelijking.
Toch vreemd dat de arts die de echo maakte het zo benoemde, iets om na te vragen dus!!! Bedankt voor je reacties en ik hoop ook dat het niks is...! En voor jou hoop ik dat je voor altijd schoon blijft!!!

Groet van Ollie

Gesloten

Terug naar “September 2016”