Bijwerking jodiumzaadje met verdoving

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Salmiakje

Bijwerking jodiumzaadje met verdoving

Bericht door Salmiakje » wo 21 sep 2016, 23:40

Gisteren jodiumzaadje geplaatst na plaatselijke verdoving. Vanochtend diarree en hele dag hoofdpijn. Kan dit gevolg zijn van de plaatsing gisteren? Meer vrouwen hier last van gehad?

Gebruikersavatar
Dees
Beheerder
Berichten: 4750
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 08:27

Re: Bijwerking jodiumzaadje met verdoving

Bericht door Dees » do 22 sep 2016, 08:50

Dit staat er in de Patiëntenbrochure van het Elkerliek ziekenhuis.
Complicaties
Ter plaatse van de insteekplaats kan een blauwe plek ontstaan. Deze verdwijnt vanzelf weer. U
kunt dit beperken door na de behandeling thuis de borst te koelen met een coldpack.
In geval van pijn kunt u paracetamol slikken. Ondanks de locale verdoving kan de behandeling
toch nog pijnlijk zijn. U kunt dit verlichten door thuis, een uur voor de behandeling al twee
paracetamols te slikken.

In zeldzame gevallen kan er een ontsteking ontstaan. Dit gebeurt meestal pas na een paar dagen. De borst wordt dan rood, met name bij de intreeplaats en er treedt zwelling op. Er kan ook koorts. ontstaan. Bij roodheid en/of koorts dient u altijd contact op te nemen met de gespecialiseerd verpleegkundige of uw chirurg.
Diarree en hoofdpijn, dat kan ook een gevolg zijn van de momenteel heersende griep he? Of stress, kan ook nog.

Ik hoop dat je snel herstelt.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “September 2016”