Verdikking tussen ribben

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Verdikking tussen ribben

Berichtdoor Angel » di 26 jul 2016, 10:35

Hoi allemaal,

Ik ben krijg sinds maart chemo en immunotherapie, nog 2 kuren te gaan en daarna de operatie. De tumor van meer dan 5 cm is niet meer zichtbaar op MRI. Voor zover ik weet zijn er geen aangetaste lymfklieren. Nou ontdekte ik gisteren een verdikking tussen mijn ribben (zijkant links onderaan) het is een kleine verdikking die ik heen en weer kan bewegen. Het voelt een beetje als een
Cyste, maar het zou ook een geïrriteerde spier kunnen zijn. Wat ik me afvroeg, zitten er op die plek ook lymfklieren? Ik ben nog niet heel ongerust, maar het blijft wel in m'n hoofd rondspoken... T zal toch niet...

Groeten,
Angel
Angel

Re: Verdikking tussen ribben

Berichtdoor Dees » di 26 jul 2016, 11:19

O, Angel, je stress is zo herkenbaar. Ik had het precies zo. Een plek tussen mijn ribben en ik was er nagenoeg zeker van dat het een uitzaaiing was. Ik liet het aan mijn chirurg voelen en hij zei: "Daar zitten helemaal geen lymfeklieren...." Oooooo, dat kankerspookje he, wat is het toch een rotzak.

Kun je iets met dit plaatje?
Afbeelding

Take care
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Keer terug naar Juli 2016