Cyclusbuikpijn maar geen eierstokken en eileiders meer

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Cyclusbuikpijn maar geen eierstokken en eileiders meer

Berichtdoor Spraatje » wo 13 jul 2016, 19:00

Sinds 2014 zijn mijn eierstokken en eileiders verwijderd. Ik slik nu nog exemestaan (aromataseremmer) en toch heb ik eens in de zoveel tijd een enorme buikpijnaanval. De pijn zit dan heel sterk in mijn onderbuik, ik voel t linksonder en rechtsonder, en de druk voel ik dan ook naar boven trekken, op mn borstkas. Mijn buik is ook enorm opgeblazen! Meestal is het de volgende dag weer over, maar ik moet wel paracetamol nemen om in slaap te kunnen vallen. Volgens de internist heeft het met de cyclus te maken, maar ik heb toch geen cyclus meer? En ik slik exemestaan. Ik ben benieuwd of iemand dit herkent en ik wil er natuurlijk ook graag vanaf, want het is geen pretje.
Spraatje

Re: Cyclusbuikpijn maar geen eierstokken en eileiders meer

Berichtdoor Spraatje » wo 13 jul 2016, 19:47

Vervolg: en ik vind het een eng idee als er toch nog zoiets is als een cyclus. Mijn hormonen moeten toch helemaal platliggen om terugkeren van borstkanker te voorkomen?
Spraatje

Berichtdoor Dees » za 16 jul 2016, 10:51

Hoi Spraatje, ik kan het niet onderbouwen maar ik herken het wel. Ik zit nu 9 jaar in de overgang en meen nog steeds een soort cyclus te bespeuren. Ik heb geen eierstokken dus dat kan eigenlijk niet. Ik heb het wel eens vaker gehoord. Wat kun je ermee? Eigenlijk niks he...
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Berichtdoor Spraatje » za 16 jul 2016, 14:03

Haha, nou het stelt me enigszins gerust. Kennelijk maakt het jou niet ongerust, die 'cyclus' ?
Ik ga waarschijnlijk nog wel langs de huisarts, de pijn is toch wel zo vervelend steeds, en misschien is het wel iets heel anders. Dank voor je antwoord.
Spraatje

Berichtdoor Dees » zo 17 jul 2016, 20:20

Hoi Spraatje, nee dat maakt mij niet ongerust want ik weet zeker dat er geen oestrogeen meer aangemaakt wordt door mijn eierstokken. Die heb ik namelijk niet meer.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Keer terug naar Juli 2016