knobbeltje in hals boven sleutelbeen

Moderators: Sanne, Team, Superuser, Angela

Liz

knobbeltje in hals boven sleutelbeen

Bericht door Liz » zo 10 apr 2016, 09:58

Hallo,

Er is na twee jaar schoon te zijn van borstkanker een recidief in de subclaviculaire klier gevonden.
Mijn vraag is of er dan ook meteen een grote kans is op uitzaaiingen op afstand. Of hoeft dat niet perse?
de tumor in de borst was Her2neu positief en hormoon negatief.
Ben heel erg bang dat de dood erop zal volgen.

Groeten liz

Dees
Beheerder

Re: knobbeltje in hals boven sleutelbeen

Bericht door Dees » zo 10 apr 2016, 14:39

Hoi Liz, he jakkie wat ontzettend naar. Wat zul je geschrokken zijn. Ik zou liegen als ik zou zeggen dat het niks uitmaakt als je een lokaal recidief krijgt. Ik neem aan dat je een PETscan krijgt om te kijken of er elders ook uitzaaiingen zijn. Ik hoop van harte dat dat niet zo is. Als er niks gevonden wordt, dan wordt er uitgegaan van een lokaal recidief dus met genezingsmogelijkheden.

Kun je hiermee vooruit? Ik duim héél hard voor je. Laat je weten als we iets voor je kunnen doen?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Liz

Bericht door Liz » zo 10 apr 2016, 17:17

Dank je wel voor je antwoord dees!
Morgen krijg ik definitief de uitslag maar de radioloog zei al dat het er niet goed uitziet. Vind het wel heel raar dat het knobbeltje los zit en niet vast, niet hard aanvoelt en per dag verschilt in grootte.
Ik weet dat het in de rest van het lichaam ook kan zitten maar lees uit jouw verhaal ook dat dat niet per definitie zo hoeft te zijn. Daar put ik hoop uit. Ze hebben me verteld dat zelfs al zijn er uitzaaiingen op afstand er nog mogelijkheden zijn maar ik ben gewoon ontzettend bang.

Liefs liz

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » zo 10 apr 2016, 17:34

Hoi Liz, nee, dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Bovendien is er op het gebied van Her2Neu-medicatie nog vanalles voorradig: trastuzumab, pertuzumab, t-DM1, lapatinib.......

Ik duim !!
P.s. Ik haal je achternaam weg om te voorkomen dat je herkend zou kunnen worden
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Liz

Bericht door Liz » zo 10 apr 2016, 21:56

Dank je wel dees!
Ik wist niet dat er meerdere opties waren op her2neu gebied.
Geeft me iets meer rust. Onzekerheid is echt slopend maar daar weten jullie helaas alles van.

Liefs liz

Gesloten

Terug naar “April 2016”