Tamoxifen breken

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

wkcawin

Tamoxifen breken

Bericht door wkcawin » do 31 mar 2016, 21:50

Ik heb 30 gram tamoxifen nodig, in de bijsluiter staat dat de pillen in hun geheel moeten worden ingenomen en niet mogen worden gebroken. Toch krijg ik van de apotheek tabletten van 20 Mg, waarvan ik dan eentje moet breken en een helft dezelfde dag met een pil van 20 moet nemen en de andere helft de volgende dag. Kan dat wel, is dat niet nadelig voor de kwaliteit en werkzaamheid van de pillen? Er zijn ook pillen van 10 maar die hebben ze niet, vinden ze te lastig om apart rote bestellen

Dees
Beheerder

Re: Tamoxifen breken

Bericht door Dees » vr 01 apr 2016, 13:57

Beste WKcawin, er zijn de afgelopen tijd leveringsproblemen geweest met tamoxifen en die leveringsproblemen gaan maar steeds door. Er is ergens een te kort aan bepaalde grondstoffen om tamoxifen te maken.

Op deze site staat de laatste stand van zaken. Daar staat dat er géén leveringsproblemen zijn voor tamoxifen 30 mg. Ik zou dus terug gaan naar de apotheek met het verzoek 30 mg te leveren. Als ze dat niet kunnen, zou ik bellen met de zorgverzekeraar.

Kun je hier iets mee?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Sandra64benik

Bericht door Sandra64benik » za 02 apr 2016, 01:45

Ik lees net dit bericht. Ik slik 20mg tamoxifen maar heb nu 40mg meegekregen en moet dus elke dag een halve pil innemen. Dus ook breken. Dees, maakt het inderdaad uit als je tamoxifen breekt en niet in z'n geheel slikt?

Groet, Sandra

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » za 02 apr 2016, 10:52

Ik kan nergens zien dat er een film oid omheen zit, dus ik vermoed dat gewoon breken wel kan, maar het is wel raar omdat de 30 mg gewoon leverbaar moet zijn
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Sandra64benik

Bericht door Sandra64benik » za 02 apr 2016, 15:18

Hoi Dees, ik heb nu Sandoz 40mg filmomhuld meegekregen. Maakt dat wat uit? Dat het filmomhuld is? Er zit wel gewoon zo'n breeklijntje in dus ik neem aan dat het gewoon kan, maar ik word daar dan toch weer wat onzeker van. Maar 20mg is volgens mijn apotheek gewoon niet leverbaar op het moment, week 15 weer (heb normaal ook een ander merk).

Groet, Sandra

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » za 02 apr 2016, 20:42

Hoi Sandra, ja als er een breuklijn in zit kan het zeker. Er moet ook 30 mg gram en dat moet gewoon leverbaar zijn. Dat lijkt me wel zo gemakkelijk...
Groeten, Dees

Sandra64benik

Bericht door Sandra64benik » za 02 apr 2016, 21:11

Hoi Dees, dank voor je reactie. Ik moet 20mg slikken, vandaar de 40mg nu.

Groet, Sandra

Gesloten

Terug naar “April 2016”