Directe reconstructie

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Directe reconstructie

Berichtdoor Silver » vr 23 okt 2015, 22:37

Komende maandag heb ik een preventieve borstamputatie met een directe reconstructie met implantaat, geen tissue expander, in een operatie dus.
Nu lees ik op de site http://www.nvpc.nl dat de risico's veel hoger zijn dat het niet goed gaat ten opzichte van reconstructie met tissue expander en dat het VUMC gestopt is met de ' een-staps-reconstructie met implantaat, vanwege de risico's. Stress.... Zou dit ook gelden als het om een preventieve ablatio gaat? Wie heeft ervaring met directe reconstructie met implantaat, positief en negatief?
Silver

Re: Directe reconstructie

Berichtdoor Gast » za 24 okt 2015, 16:45

Hoi Silver

Ik heb in 2013 ook voor dit dilemma gestaan. Bij het AVL stelden ze directe reconstructie voor bij het Arti in Arnhem raadden ze mij dit af. Helemaal omdat ik ook nog bestraald moest worden op de gereconstrueerde borst. Ook mijn okselklieren zijn weggehaald (alleen bestralen vonden ze in mijn situatie niet veilig genoeg).
Uiteindelijk heb ik het advies van het AVL gevolgd en daar ben ik blij om.
Bij mij is alles in 1 keer goed gegaan.... ik heb ook nog nooit oedeem gehad. Het eerste half jaar wel pijn en onmogelijk om op mijn borst of zij te liggen maar uiteindelijk is dit ook verdwenen.
Ik moet wel zeggen dat ik het resultaat niet echt mooi vind, volgens mij is een diep-flap veel mooier maar goed ik vind dit niet het belangrijkst.
Bij mij heeft het dus positief uitgepakt. Jij succes met je keuze.
Gast

Berichtdoor An77 » zo 25 okt 2015, 09:40

Hoi Silver, ik heb ook zeer positieve ervaringen met dubbelzijdige directe constructie met hydrogel implantaat. Ik ben tevreden met het resultaat, de genezing ging snel en met behulp van een lang kussen lukt het me inmiddels om op mijn buik en zij te slapen. 6 weken na de operatie stond ik in de sportschool alweer mee te 'bodypumpen' en fitnessen. Succes maandag, ik wens je het allerbeste.
An77

Berichtdoor Dees » zo 25 okt 2015, 20:10

Hoi Silver, fijn dat er reacties van anderen zijn. Ik weet het echt niet. Morgen hè? Heel veel succes en een spoedig herstel gewenst !!!
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Berichtdoor Silver » zo 25 okt 2015, 21:17

Dank jullie wel voor de reacties!
Silver

Keer terug naar Oktober 2015