Rouwverwerking

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Rouwverwerking

Berichtdoor Kuiltje » ma 19 okt 2015, 23:15

Ik zou graag een tip willen voor een rouwverwerkingscursus. Liefst gericht op mensen van mijn leeftijd (30-45 jaar) en op kanker.

Ik voel dat ik voordat ik echt door kan met mijn leven eerst door het verdriet heen moet dat die ziekte niet alleen het leven dat achter me ligt op zijn kop heeft gezet, maar ook mijn toekomstbeeld in duigen heeft gegooid en me maar blijft plagen met nieuwe gevolgen en restklachten. Ik heb me aangemeld voor individuele gesprekken, maar ik merk dat ik er eigenlijk gewoon echt dwars doorheen wil, door de boosheid en het verdriet. Helemaal leeghuilen oid.

Bestaan daar bv weekprogramma's voor?
Kuiltje

Re: Rouwverwerking

Berichtdoor Dees » di 20 okt 2015, 14:50

Hoi Kuiltje, naar dat je je zo voelt. Ik denk dat er vanalles is, maar het is maar net wat je aanspreekt. Ken je de therapeutische IPSO-instellingen voor psychosociale hulp na kanker? Die zijn te vinden op: http://www.ipso.nl/. Misschien is een therapeutische vakantie ook wel iets voor je. Hier vind je meer informatie over Stichting Les Vaux.

Laat je weten of er iets bij zit? Anders zoek ik nog even verder.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Berichtdoor Kuiltje » wo 21 okt 2015, 07:26

Dank je Dees.
De vakantieweek lijkt op wat ik zoek. Maar ik zie dat er op korte termijn geen start is. Met Ipso en inloophuizen ben ik wel bekend. Ik heb het gevoel dat ik iets intensievers op moet zoeken. Dus als je nog meer van die weekaanbieders weet, zou dat fijn zijn.
Kuiltje

Berichtdoor Dees » wo 21 okt 2015, 10:44

Hoi Kuiltje, IPSO heeft inloophuizen maar ook Psycho-oncologische centra, waar ze therapeuten hebben. Binnen het Helen Dowling Instituut (Utrecht, Arnhem en Groesbeek) lopen deze groepen.

Misschien is Kanker in beeld ook wel wat voor je. Ze bieden workshops aan met zang, theater, schrijven, beeldhouwen.

Het Hof van Kairos biedt retraites aan.

De vrijwilligers van Borstkankervereniging Nederland bieden activiteiten aan. Misschien zit daar ook nog wel wat voor je tussen.

Ik vond ook nog deze pagina.

Ik hoop dat er iets bij zit voor je.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Berichtdoor Kuiltje » wo 21 okt 2015, 13:06

Dankjewel Dees! Ik ga het bekijken.
Kuiltje

Keer terug naar Oktober 2015