extreme moeheid, 2,5 jaar na diagnose

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

extreme moeheid, 2,5 jaar na diagnose

Berichtdoor ellyn » wo 14 okt 2015, 10:18

Hallo,
Jan 2013 diagnose BK, 18x PTC, amputatie, 3 x FEC en nu tamoxifen. Na regelmatig jullie vragen en antwoorden bekeken te hebben de afgelopen jaren, nu zelf een vraag. Momenteel kamp ik al ruim 5 weken met enorme moeheid. Soms gewoon moe, soms uitputtend, helemaal niets meer kunnend moe.
Ik heb deze periodes de afgelopen jaren wel vaker gehad maar die duurden dan 1 week, hooguit 2 weken. Nu ga ik dus al de 5e week in en ik word er een beetje wanhopig van en ja natuurlijk maak ik me ook zorgen of er niet meer aan de hand is (maar ik heb geen andere symptomen).
2x huisarts geweest, bloed geprikt, inmiddels aangemeld bij het Helen Downling instituut voor vermoeidheidstherapie.
Hebben jullie misschien nog tips.
ellyn

Re: extreme moeheid, 2,5 jaar na diagnose

Berichtdoor Dees » wo 14 okt 2015, 14:45

Hoi Ellyn, he wat ontzettend naar zeg. Vermoeidheid kan heel veel oorzaken hebben. Het kan lichamelijk zijn maar ook psychisch. Er kan een oorzaak zijn die eenvoudig te verhelpen valt of het kan zijn dat je jezelf in acht moet nemen en accepteren dat dit het is. Het kan liggen aan problemen met de schildklier, slecht slapen, misschien heb je toch een verkoudheid onder de leden...... of dat nu na die eerste jaren alle vermoeidheid eruit komt......

Ik roep ook maar wat. Het kan vanalles zijn. Heb je hier nog iets aan?

Take care, ik hoop dat je je snel beter voelt...
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Keer terug naar Oktober 2015