sport/medische/compressie BH na operatie

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

sport/medische/compressie BH na operatie

Berichtdoor Beth_ » do 01 okt 2015, 09:41

Goedemorgen,

Volgende week vrijdag staat mijn operatie gepland: een huidbesparende ablatio met plaatsen van een tissue expander. Ongeveer 3 maanden later volgt het plaatsen vd prothese.

Voor na de operatie heb ik een bh met voorsluiting nodig en eerlijk gezegd zie ik door de bomen het bos niet meer...

De PC zegt sport BH met voorsluiting maar online vind ik ook allerhande medische/post operatieve BH's die 'beter' zouden zijn omdat ze niet een maar meerdere rijen haakjes hebben bijvoorbeeld.

Wie kan mij helpen? Alvast bedankt!

(mocht het relevant zijn, mijn BH maat is 70D)
Beth_

Re: sport/medische/compressie BH na operatie

Berichtdoor Philly » do 01 okt 2015, 11:09

Verschillende ziekenhuizen hebben idd ander adviezen wat dit betreft. Ik zelf heb toendertijd wel een speciale postoperatie bh gekocht bij een speciaalzaak. Dit is erg goed bevallen qua comfort. Ook de verpleegkundigen waren ervan onder de indruk en er werd zelfs beweerd dat het herstel ten goede zou komen...
Later met de wissel operatie heb ik hem weer gebruikt.
Ik had die van Anita. Qua cupmaat kun je kleiner nemen want je begint klein en het rekt genoeg mee
Philly

Berichtdoor Dees » do 01 okt 2015, 11:35

Hoi Beth, ik snap dat je er gek van wordt. Ik geloof niet dat er wetenschappelijk bewijs is dat de ene BH beter is dan de andere. Ik denk zelfs dat een voorsluiting niet persé noodzakelijk is, dat is alleen maar handig. Als je googlet op Compressie BH of BH na reconstructie kom je vanalles tegen. Laat je niet gek maken !
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Berichtdoor Gast » do 01 okt 2015, 11:41

Hoihoi, ik heb ruim 2 weken geleden dezelfde operatie gehad, ik heb de Anna van CareFix besteld, deze heeft twee haakjes en een rits, ik vind ze heel fijn maar ik zou je adviseren minimaal 1 maat groter te bestellen, ik had 80b en heb de xl, fijne zachte bh's en als je ze besteld via care online ( weet niet of ik dat mag melden) zijn ze maar 23 euro en prima service.
Nu draag ik ter afwisseling ook de bh topjes van de action, iets minder stevig maar zitten wel heel fijn, ik heb het nagevraagd en mocht er mee afwisselen.

groet
Ir
Gast

Berichtdoor Marianna » do 01 okt 2015, 12:58

Hoi Beth, ik zou je willen aanraden om vooral iets te dragen waarbij jij je prettig voelt en wat voldoende steun geeft. Over het algemeen drukken sportbh's je borsten nogal plat en een post-operatieve bh heeft wat meer stretch en heeft vaak een vakje om de cup eventueel op te vullen als er een maatverschil is tussen links en rechts. Een voorsluiting kan vlak na de operatie handig zijn omdat dat minder belastend is met aan- en uittrekken. Zo zijn er bij elke oplossing plus- en minpunten. Bedenk wat voor jou belangrijk is en ga voor de operatie eens langs bij een aantal goede speciaalzaken om verschillende bh's te passen en je te laten adviseren voordat je iets kiest en koopt. Veel succes! Marianna
Marianna

Berichtdoor Eefke » za 03 okt 2015, 23:26

Ik heb voorgevulde sport bh's in de hema gekocht . (zat met volume verschil)
Eefke

Berichtdoor Beth_ » wo 07 okt 2015, 08:58

Dank voor alle tips. Ik ben inmiddels voorzien. Nu voorbereiden op de operatie...
Beth_

Keer terug naar Oktober 2015