Chiropractie

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Chiropractie

Berichtdoor Muis » di 31 maart 2015, 20:06

Hoi Dees,

Al voor de diagnose borstkanker ging ik af en toe naar een chiropractor ivm rugklachten. Sinds de diagnose ben ik ook een aantal keer geweest, maar ineens bedacht ik me, wat nou als je zonder dat op dat moment te weten uitzaaiingen in ruggewervels hebt, kan chiropractie dan kwaad?
Muis

Re: Chiropractie

Berichtdoor Dees » di 31 maart 2015, 21:10

Hoi Muis, ik durf het echt niet te zeggen. Ik weet niet precies wat chiropractie inhoudt. Als dat met grof geweld gaat, kan ik me voorstellen dat een broze wervel best zou kunnen breken, maar mij lijkt dat je dan best serieuze pijnklachten moet hebben.....

Kun je hier iets mee?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Berichtdoor Muis » wo 01 apr 2015, 08:09

Tsja, wat is grof geweld, er wordt soms behoorlijke druk op wervels uitgeoefend. Ik zal het ook eens aan mijn chiropractor vragen. Is er bv een fysio in je deskundigenpanel die hier iets over kan roepen? Het liefst ga ik gewoon af en toe voor een behandeling naar mn chiropractor, maar ik zou niet willen dat ik dan mezelf een gebroken wervel bezorg:)
Heb overigens voor zover ik weet geen uitzaaiingen :P ! Dus tot het tegendeel bewezen is kan ik me vast wel laten behandelen, maar ja, soms knaagt zo'n vraag wel eens..
Muis

Berichtdoor Dees » wo 01 apr 2015, 09:00

Hoi Muis, ik denk dat je het echt aan je chiropractor moet vragen. Die weet wat hij doet. Van een afstand kan niemand hier iets zinnigers over zeggen.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Keer terug naar Maart 2015