Gezwel eierstok

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Gezwel eierstok

Berichtdoor ItsHennie » di 24 maart 2015, 14:39

Vanmorgen de uitslag gehad van de MRI scan die is aangevraagd door de reumatoloog iom de Oncoloog vanwege extreme pijn in rug schouders en heupen.
Ik slik sinds februari 2013 Tamoxifen en ben ook bekend met de ziekte van Bechterew (een vorm van reuma).
Ik kreeg als eerste te horen dat er geen ontstekingsreacties te zien zijn, ook geen metastasen. Wel artrose op verschillende plekken.
Tot mijn grote schrik en verbazing kreeg ik als laatste te horen dat er een gezwel van 5 cm op mijn rechter eierstok is gezien. Morgen heb ik al meteen een afspraak met een gynaecoloog.
Ik was zo overrompeld, dat ik verdoofd het ziekenhuis heb verlaten, maar nu toch wel een vraag heb.
Kan dit komen door de Tamoxifen?
Ik was al bijna uit de overgang toen ik borstkanker kreeg. Mijn baarmoeder is verwijderd toen ik begin 30 was.
Er is toen ik startte met Tamoxifen nog gesproken over het verwijderen van de eierstokken, maar dat bleek niet nodig te zijn.
ItsHennie

Re: Gezwel eierstok

Berichtdoor Dees » di 24 maart 2015, 20:18

Hoi ItsHennie, getsie wat spannend. Tamoxifen heeft geen invloed op de eierstokken. Wat het is, is zo niet te zeggen. Het kan een cyste zijn en ook iets kwaadaardigs. Ik neem aan dat ze het nu snel weghalen. Ik duim heel hard dat het iets onschuldigs is.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Keer terug naar Maart 2015