afbladderende nagels taxol

Moderators: Sanne, Team, Superuser, Angela

son73

afbladderende nagels taxol

Bericht door son73 » vr 27 feb 2015, 20:57

Ik zit nu voor de tweede keer aan de taxol. Eerder was twee jaar terug. Nu zit ik alweer in mijn derde kuur en mijn nagels gaan zo bladderen, allemaal laagjes en ziet er niet uit, is ook pijnlijk. Vooral mijn duimen. Iemand tips?

Dees
Beheerder

Re: afbladderende nagels taxol

Bericht door Dees » vr 27 feb 2015, 21:51

Hoi Son, jakkie, wat naar. Ik moet denken aan speciale verhardende nagellak van Herome en heel kort houden, maar veel verder kom ik niet. Wel aan je arts vertellen he, misschien is er wel een andere chemo mogelijk.....
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

RaptureKoS

Bericht door RaptureKoS » za 28 feb 2015, 14:00

son73 schreef:Ik zit nu voor de tweede keer aan de taxol. Eerder was twee jaar terug. Nu zit ik alweer in mijn derde kuur en mijn nagels gaan zo bladderen, allemaal laagjes en ziet er niet uit, is ook pijnlijk. Vooral mijn duimen. Iemand tips?
hI,

Zelf zit ik ook aan de taxol (nu 10 kuren gehad) en had hier ook over gehoord, alsmede over prikkelingen/doofheid in de vingertoppen.
Daarom ben ik begonnen (vanaf begin) met nagelverharder. Ik heb zelf de sterkste variant van de herome (extra strong), en moet zeggen dat ik eigenlijk heel erg tevreden ben.. Mijn nagels zijn normaliter al zacht en snel 'bladderend' en moet zeggen dat het wel echt helpt! Ik gebruik het constant (ongeveer 1 a 2 keer per week doe ik nieuwe erop).

Verder zit ik tijdens de kuur met mijn vingertoppen in water met ijsblokjes (advies van andere ervaringsdeskundigen uit mijn omgeving) om de prikkelingen en de aantasting van de nagels tegen te gaan. Nu is daar geen wetenschappelijk bewijs voor.. maar heb zelf zoiets; baadt het niet dan schaadt het niet, behalve dat het ontzettend koud is ;)
Maar tot nu toe geen last..! Of het daadwerkelijk daardoor komt, weet ik dus niet. Maar ik heb geen last van gele nagels, afbrekende/bladderende nagels, en prikkelingen (wel 1 keer gehad in 1 vinger heel iets, maar dat is na twee weken weer weggetrokken).

Hopelijk heb je hier iets aan. Sterkte en succes!

RaptureKoS

Bericht door RaptureKoS » za 28 feb 2015, 14:09

Hand.JPG
Hand.JPG (25.9 KiB) 3494 keer bekeken
Voor mijn doen zijn mijn nagels echt heel lang. Heb even foto toegevoegd, (bewijs, hihi) en potje van herome erbij.

Succes!

Gesloten

Terug naar “Februari 2015”