mamagrafie

Moderators: Sanne, Team, Superuser, Angela

Noekje72

mamagrafie

Bericht door Noekje72 » ma 23 feb 2015, 10:08

Voor zes jaar terug is er borstkanker ontdekt.
Een operatie, hormoon therapie en 30 bestralingen. Na 14 dagen was ik al erg verbrand.
Na drie jaar kreeg ik erge pijn aan mijn ribben en ik kreeg fibrose in mijn borst door de mamagrafie.
Nu heb ik drie jaren achter elkaar in de Hyperbare zuurstof tank gezeten.
Na iedere mamagrafie werd de fibrose erger.
De laatste keer viel ik bijna flauw toen ze de aangedane borst met kracht er tussen drukte.
In juni hebben ze weer een mamagrafie geplant , daar krijg ik nu al nachtmerries van.
Is er geen andere manier om te kijken of alles in orde is.
Met vriendelijke groet, Noekje

Dees
Beheerder

Re: mamagrafie

Bericht door Dees » ma 23 feb 2015, 10:50

Jeetje, Noekie, drie jaar achter elkaar in de Hyperbare zuurstof tank..... ik schrik ervan. Er is helaas nog steeds geen bewijs van blijvende werkzaamheid van Hyberbare zuurstoftherapie. Heb je ooit van Willy Fourie gehoord, en zijn techniek om bindweefsel na bestraling losser te krijgen? Hier vind je meer informatie. Dat zou je eens kunnen overwegen. Fysiotherapie kan op chronische indicatie, maar dan moet je wel de eerste twintig sessies zelf betalen of betalen uit de aanvullende verzekering. De sessies vanaf de 21e worden dan betaald vanuit de basisverzekering (als je eigen risico op is).

Als je zoveel pijn hebt, kan ik me ook voorstellen dat je wellicht alsnog een borstamputatie met directe reconstructie overweegt. Ik ken verschillende vrouwen die een stuk minder pijn hadden na de borstreconstructie dan met hun gespaarde maar zwaar beschadigde borst.

Wat je na borstkanker het meest bedreigt is het krijgen van uitzaaiingen op afstand (longen, lever, hersenen, botten) en niet zozeer dat er borstkanker in je gezonde borst komt of dat er opnieuw borstkanker in je behandelde borst komt. Als er opnieuw borstkanker in de behandelde borst of oksel komt, ontdekken vrouwen dat bijna altijd zelf. Het is dus absoluut verantwoord om die controles helemaal niet meer te doen, maar zelfonderzoek te doen. Dan moet je wel aan de bel trekken als je iets raar voelt.

Echografie of MRI alleen, daar heb je eigenlijk ook niks aan.

Take care. Kun je hier iets mee?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “Februari 2015”