implantaten

Moderators: Sanne, Team, Superuser, Angela

angel

implantaten

Bericht door angel » ma 23 feb 2015, 07:23

Hallo,

Ik heb een vraag omtrent implantaten. Weten jullie misschien meer af van de soorten en vormen hierin.

Ik heb zelf een implantaat maar vind die zooooo hard aanvoelen. Ik heb mij dikwijls afgevraagd waarom mij de verschillende implantaten niet zijn laten zien vooraf zodat ik een keuze had om de juiste te kiezen. Zelf heb ik een silliconen. Waarom maken ze die dingen niet uit een ander substantie? Ik vind dat er op dit gebied echt wel meer verandering moet komen. Kankerpatienten die een amputatie hebben gehad hebben geen borstweefsel meer. En als je ook nog eens erg slank bent, voelt zo een ding eerder aan als een knol dan als een borst. Ik wil sowieso geen diepflap of zoiets. Nee niets voor mij. Maar de harde silliconen implantaten voor de rest van mijn leven wil ik ook niet. Weten jullie toevallig of ze hier onderzoek naar doen om dit natuurlijker te laten aanvoelen?

plastischirurg

Re: implantaten

Bericht door plastischirurg » ma 23 feb 2015, 09:45

Beste Angel,

Eerst het meest belangrijke:
Een siliconen implantaat voelt normaal gesproken niet hard aan, maar (vrijwel) net zo soepel als natuurlijk borstweefsel. Een hard aanvoelend implantaat kan een gevolg zijn van kapselvorming. dit kan in uitzonderlijke gevallen maken dat je implantaat bijna net zo hard gaat aanvoelen als een tennisbal. Hoe lang heb je dit implantaat al? Dat is namelijk wel belangrijk om te weten.
Mocht je al wat langer een implantaat hebben en voelt deze hard aan, bezoek dan zeker je plastisch chirurg voor controle. Wanneer je borst hard aanvoelt is dat altijd reden voor een controle bij een (in Nederland geregistreerde!) plastisch chirurg.
Is je implantaat pas zeer recent geplaatst? Dan kan het zijn dat je huid en evt spieren nog erg strak om het implantaat zitte en daardoor nog weinig soepelheid toelaten. dit corrigeert zich vanzelf na enkele maanden.

Dan nog dit:
Het is buitengewoon belangrijk om goed op de hoogte te zijn welk implantaat bij jou is ingebracht. De Nederlandse Vereniging voor Plastische Chirurgie (NVPC) heeft om die reden ook vanaf 1 januari 2015 een verplichte landelijke registratie opgezet, die ervoor zorgt dat bij problemen van een bepaald merk of type implantaat snel kan worden ingegrepen.
Je kunt bij je plastisch chirurg altijd opvragen welk implantaat is gebruikt. Ik vind het vanzelfsprekend dat het soort en merk implantaat vooraf met de patiënt wordt besproken, zodat je weet wat je krijgt en daarin kunt meebeslissen.

De betere merken, zoals bijvoorbeeld Natrelle en Mentor, hebben een inhoud die is gemaakt van siliconen-gel in plaats van -olie. Daardoor is de kans op lekkage minimaal geworden. Deze merken zijn zo overtuigd van hun kwaliteit dat ze levenslange garantie geven. Er is tot op de dag van vandaag geen ander materiaal gevonden dat met hetzelfde optimale cosmetische resultaat minder problemen geeft dan siliconen. Je moet weten dat alleen de probleemgevallen rond siliconen implantaten vaak in het nieuws komen. Er lopen echter wereldwijd miljoenen dames rond met siliconen implantaten die nergens last van hebben. De voordelen wegen dan ook ruimschoots op tegen de nadelen, mits men een goed merk implantaten gebruikt. Helaas wordt daar ook wel eens op bezuinigd.

Hopelijk beantwoord dit je vragen voldoende.

Vriendelijke groet,

@plastischirurg

Gast

Bericht door Gast » ma 23 feb 2015, 18:41

heel goede uitleg hier kun je iets mee. Ik zelf krijg de naturelle en dit is wat mijn plastic chirurg heeft vertelt de beste die je kunt krijgen. Het meest veilig mooi en natuurlijkst Krijg namelijk een druppelvorm. halverwege maart is het zover en wordt ik verlost van mijn expanders en deze voelen wel erg hard aan maar zijn gedurende het half jaar ook wel iets zachter geworden. Maar zou wat bijvulling met eigen vet niet helpen dat er minder snel kapselvorming gaat plaats vinden?

groetjes

angel

Bericht door angel » ma 23 feb 2015, 20:33

Nou nee. Ik heb geen kapselvorming. Ze voelen al zo aan sinds de operatie. Die heeft al maanden terug plaatsgevonden. Je voelt echt duidelijk het verschil tussen mijn echte borst en de andere borst. Het heeft weinig speling en je kunt er niet in knijpen. Of hoort dit gewoon zo?

Gast

Bericht door Gast » di 24 feb 2015, 08:48

nou ik heb bij een vriendin van me die ook een siliconen prothese heeft gekregen mogen voelen omdat ik me ook zorgen maakte dat ik mijn hele leven met van die harde borsten moet blijven rondlopen. Maar dat voelde echte heel zacht en natuurlijk aan. Dus ik denk toch redenen voor jou om er verder mee te gaan. En zeker te vragen welke merk prothese dat je hebt gekregen. En ik weet dat het met eigen vet ook een stuk natuurlijker gaat aanvoelen en dat dit ook heel goed is want er zitten heel veel stamcellen in vet uit je buik. Ik krijg namelijk naderhand ook eigen vet erbij omdat ik ook bestraald ben op een van de expanders en voor eventueel litteken en rimpeltjes weg te werken. De huid is wel heel goed opgeknapt want je ziet er niks meer van. Heb me ook van s 'ochtends tot s avond in gesmeerd met duindoornolie en alhydran Het is zelf zo dat na een half jaar mijn bestraalde kant het litteken bijna al vervaagd is. Maar ja begin maart moet het weer geopereerd worden en dan ga ik nadat de wond gesloten is weer flink op het litteken smeren. Maar echt ga er mee terug aar je plastic chirurg Maar je zult natuurlijk altijd verschil blijven bemerken met een natuurlijke borst en de ander een prothese. Ik zal dat niet meer kunnen vergelijken ze zijn beiden vervangen door prothese.

RaptureKoS

Bericht door RaptureKoS » di 24 feb 2015, 15:57

angel schreef:Nou nee. Ik heb geen kapselvorming. Ze voelen al zo aan sinds de operatie. Die heeft al maanden terug plaatsgevonden. Je voelt echt duidelijk het verschil tussen mijn echte borst en de andere borst. Het heeft weinig speling en je kunt er niet in knijpen. Of hoort dit gewoon zo?

Hoi,

Angel je probleem is heel herkenbaar. Heb precies hetzelfde en vraag me ook af of alle siliconen protheses zo hard aanvoelen. Die van mij zijn dik half jaar geleden geplaatst en geen kapselvorming, en de effecten van de operatie zijn nu echt wel weggetrokken. Vind ze ook erg hard aanvoelen en niet zo natuurlijk. Die van mij zijn van het merk allergan en ook druppevorm (inhoud is ook gel). Zelf ben ik aan het bedenken dat het misschien aan de grootte ligt.. heb niet zulke grote borsten, dus dat ze daarom eerder harder aanvoelen. Maar vind het absoluut niet fijn!! Maar heb zelf t idee dat ze hier niet zoveel mee kunnnen.. Ik blijf hopen dat het nog steeds bij trekt.
Succces! En mocht je iets meer weten, please let me know.

Liefs

Gesloten

Terug naar “Februari 2015”