epirubicine

Moderators: Sanne, Team, Superuser, Angela

trudi

epirubicine

Bericht door trudi » vr 26 dec 2014, 14:26

Ik heb net 3 wekelijks infuus gehad met alleen epirubicine (60 %). Nu 1 week rust en dan begint de volgende kuur. Zijn er meer die dit zo gehad hebben?

Dees
Beheerder

Re: epirubicine

Bericht door Dees » za 27 dec 2014, 01:03

Beste Trudi, eerlijk gezegd heb ik nog nooit iemand gehoord die alleen epirubicine kreeg. Heb je al heel veel andere chemokuren gehad? Veel sterkte !!
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

trudi

Bericht door trudi » za 27 dec 2014, 09:20

(note van beheerder: Ik heb per ongeluk het bericht gewist, dus maak ervan wat ik me kan herinneren)

Ik heb alle soorten chemo al gehad in het AMCG. Ik ben bestraald op pijnlijke botuitzaaiingen. Deze zomer Faslodex gehad en de tumormarkers gingen eerst omlaag. Nu kreeg ik weer pijn en zei de oncoloog dat ik deze kuur mocht proberen. Ik ben de eerste in het ziekenhuis. Het valt me zwaar maar ik hoop dat de pijn snel afneemt....

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » za 27 dec 2014, 10:47

Hoi Trudi, pfff heftig....... als de kuur je zo zwaar valt, is dat natuurlijk wel heel naar. Er zijn bij mijn weten ook chemokuren waar mensen nauwelijks last van hebben. Loopt er geen studie met experimentele medicatie waar je aan mee kunt doen? Wat heb je allemaal gehad vóór Faslodex?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

trudi

Bericht door trudi » za 27 dec 2014, 22:18

Hallo,
Ik 2009 hormoon gevoelige borstkanker tumor verwijderd met oksel klieren. De gebruikelijke chemo gehad, daarna tamoxifen. In mei 2012 uitzaaiingen in het heup gewricht, onderste wervels en vlekjes op de lever. Begonnen met chemo paclitaxel, een combinatie van 2 tabletten was toen nieuw ben de naam kwijt, xeloda tabletten, navelbine, faslodex en nu epirubicine. Alles werkte korte tijd. Tussen door bestraald op de meest pijnlijke plekken. Op de laatste scan was bijna het hele wervel kanaal vol uitzaaiingen. Ook de bloed waarden zijn niet geweldig. We hadden besloten om nu echt te stoppen met behandelen, Caelyx zou nog een optie zijn had de oncoloog al eerder gezegd. Ik wist niet of ik dat nog wilde maar kon er altijd mee beginnen als ik dat wilde. Het koord waarop u balanceert is heel dun waren zijn woorden maar ik heb nog een nieuwe optie die sinds kort in het AMCG met succes word gegeven en dat is epirubicine in een 60% dosis 3 weken achter elkaar daarna 1 week rust. Ik ben 61 jaar en geniet nog van het leven er zijn nog zoveel leuke dingen dus ik heb hier ja op gezegd ik ga de uitdaging aan. Als ik niks doe weet ik zeker dat ik niet lang meer leef. Voor mijn gevoel heeft de eerste kuur geholpen ik had veel pijn en plakte morfine pleisters 10 mg, vorige week 5 mg en vanmorgen ben ik met 2 mg tabletjes begonnen om af te bouwen ik denk dat ik het nu wel weer red met de gewone pijnstilling.
Trudi

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » zo 28 dec 2014, 22:02

Hoi Trudi, pfffff...... heftig he allemaal...... Ik snap wat je zegt. Ik weet niet helemaal zeker of het zo werkt, dat als je niks meer krijgt, je zeker weet dat je niet lang meer leeft. Chemo heeft ook risico's en die kunnen ook levensbedreigend zijn. 'Te lang doorbehandelen' is momenteel wel een thema in de zorg. Ik vind deze blog de moeite van het delen waard. Ik maak het nu mee met mijn vader en ik merk dat buitenstaanders er eigenlijk niks over kunnen zeggen. Je moet samen met je arts zelf kunnen bepalen wat je aan wilt gaan en wat de risico's daarvan zijn.

Wat geweldig dat je steeds minder pijn hebt. Dan is het de moeite waard he......

Veel sterkte !!!!!! Ik hoop dat je nog héél lang leuke dingen kunt doen
Groeten, Dees

Gesloten

Terug naar “December 2014”