Tamoxifen en ongesteld

Moderators: Sanne, Team, Superuser, Angela

Ongerustje

Tamoxifen en ongesteld

Bericht door Ongerustje » do 25 dec 2014, 23:18

Beste lezers,
Ik heb 11 nov jl laatste chemo gehad, toen al ong 2 mnd niet meer ongesteld geweest. Nu paar weken aan de tamoxifen ivm hormoongevoelige tumor. Nu voel ik net dat ik ongesteld aan het worden ben. Dit mag niet toch? Viel me ook al op dat ik al paar weken geen opvliegers heb gehad.. 7 jan zou ik t met oncoloog over eventuele zoladex hebben.
Jullie ervaringen? Thanks!

Dees
Beheerder

Re: Tamoxifen en ongesteld

Bericht door Dees » za 27 dec 2014, 01:08

Beste Ongerustje, het is niet zo dat er acuut paniek is als je ongesteld wordt. Sterker nog, bij premenopausale vrouwen wordt tamoxifen ook gegeven terwijl ze nog een (soort van) cyclus hebben. Het is de vraag of Zoladex erbij persé moet. Volgens het San Antonio Breast Cancer Symposium, wat laatst gehouden is in Amerika, zou het voor jonge vrouwen (onder de 35) met een hoog risico tumor wel verstandig kunnen zijn, maar over de resultaten, over wat het wel en niet zegt, is het laatste woord nog niet gezegd. Zie ook hier. Meestal voelen vrouwen zich zonder Zoladex met alleen tamoxifen veel beter dan met Zoladex én tamoxifen. Als er twijfel is wat te doen, zou je altijd een second opinion aan kunnen vragen.

Take care !!

P.s. En zeker niet in paniek raken !!!
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “December 2014”