Grote bloeduitstorting na verwijderen drain (reconstructie)

Moderators: Sanne, Team, Superuser, Angela

eeffie

Grote bloeduitstorting na verwijderen drain (reconstructie)

Bericht door eeffie » do 25 dec 2014, 11:56

Afgelopen 17 december heb ik een directe reconstructie ondergaan en na 2 dagen mocht ik het ziekenhuis verlaten echter met drain want de vochtproductie was nog hoger dan 20cc. Gisteren is de drain eruit gehaald zonder problemen echter ik werd vanmorgen wakker met een giga bloeduitstorting op de plek waar het uiteinde van het slangetje in mijn borst zat (dus niet waar deze de huid in ging). Er waren 2 vacuumdeukjes toen het slangetje er nog inzat, deze zijn nu weg maar ik heb er een forse blauwe plek voor terug. Moet ik mij zorgen maken, het is 1e kerstdag dus ik kan natuurlijk altijd naar de eerste hulp maar indien niet nodig dan liever niet. Op het forum kan ik niet specifiek iets vinden over bloeduitstorting in combinatie met het verwijderen van de drain. Toen de drain er nog in zat was de huid amper verkleurd....

Dees
Beheerder

Re: Grote bloeduitstorting na verwijderen drain (reconstruct

Bericht door Dees » do 25 dec 2014, 13:30

Hoi Eeffie, getsie wat naar. Ik ga af op jouw beschrijving, meer kan ik niet doen. Ik zou me niet acuut zorgen maken. Misschien heeft het verwijderen van de drain een vaatje geraakt of komt het bloed dat dieper in de borst zat nu meer naar de oppervlakte. Als je koorts krijgt, pijn, rode plekken, als de borst koud wordt, dan zou ik aan de bel trekken. Nu maar afwachten hoe die blauwe plek langzaam paars, groen en geel wordt.

Take care !!

P.s. Een fotootje maken en naar je plastisch chirurg mailen kan ook nog. Soms antwoorden ze gewoon...
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Ongerustje

Re: Grote bloeduitstorting na verwijderen drain (reconstruct

Bericht door Ongerustje » do 25 dec 2014, 23:24

Had ik ook, paar dagen flink last, nu praktisch weg. Geef t een weekje, niks engs

Gesloten

Terug naar “December 2014”