ervaringen/informatie borstreconstructie sGAP of TMG FLAP

Moderators: Sanne, Team, Superuser, Angela

Sofie75

ervaringen/informatie borstreconstructie sGAP of TMG FLAP

Bericht door Sofie75 » do 18 dec 2014, 22:33

Hi Dees/andere lezers,

Ik zou graag informatie en ervaringen willen krijgen over borstreconstructie met een SGAP flap of TMG flap. Ik heb vorig jaar een borstamputatie ondergaan en ben bestraald in oksel en op borstwand (had graad 3 tumor, angioinvasief, 38-jarige leeftijd; dit waren factoren waardoor radiotherapie op litteken borst geadviseerd werd). Door die bestraling is het niet mogelijk een prothese te laten plaatsen. Jammer genoeg heb ik in het verleden buikoperaties en 2 operaties via de rug aan mijn longen gehad, waardoor ik op mijn buik en rug littekens heb. Dus ook geen mogelijkheid voor een TRAM flap of LD flap. Verder ben ik erg slank, dus eigenlijk geen overtollig vet. Ik ben 39 jaar, weeg 53 kg. Normaal ben ik altijd blij dat ik slank ben en nooit hoef te lijnen... maar nu is het allemaal erg nadelig zo slank te zijn.
Heeft iemand ervaringen of informatie met reconstructie via bil/dijbeen? Waar kan ik terecht? Ik hoorde al alleen in Academische ziekenhuizen, de plastisch chirurg zei Nijmegen of Maastricht.

Groet, Sofie

Dees
Beheerder

Re: ervaringen/informatie borstreconstructie sGAP of TMG FLA

Bericht door Dees » do 18 dec 2014, 23:09

Beste Sofie, mag ik vragen waar is vastgesteld dat een Diepflap (weefsel, vaten en vet van de buik) niet meer kan? Ik ken vrouwen die verschillende buikoperaties hebben gehad en toch een diepflap konden krijgen. Ik ken ook een héle slanke vrouw die aan beide zijden een mooie B-cup kreeg. Soms oordelen artsen gewoon anders en kan bij de ene wel wat de andere niet kan.

Ik heb zelf een Diepflap(buik)borst en een Sgapflap(bil)borst. Als je me je emailadres stuurt, kan ik je een berichtje sturen met mijn standaardinformatie en met een link naar mijn foto's.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “December 2014”