Deuk in gezonde borst 2 jaar na borstkanker andere borst

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Deuk in gezonde borst 2 jaar na borstkanker andere borst

Berichtdoor Caronootje » di 28 okt 2014, 13:50

Hallo,
2 jaar geleden heb ik borstkanker gehad in mijn rechterborst. Triple Negatief zonder uitzaaiingen in de poortwachtersklier. Ik was destijds 38 jaar. Heb een borstbesparende operatie gehad, bestralingen en 6x chemotherapie.
Nu heb ik een aantal weken geleden een behoorlijke deuk/put ontdekt naast mijn tepel in de "gezonde" borst, dus niet in de behandelde borst. Er is een mammografie van gemaakt en een echo waarop niets te zien was. Ik ben niet gerustgesteld. De foto is 10x overgedaan omdat ze het niet goed konden zien en de echo was binnen een minuut al klaar, het ging zeer gehaast allemaal. Bij een knobbel wordt er vaak een punctie gedaan om zeker te weten of er kankercellen in zitten. Waarom wordt dit niet met een deuk gedaan? Een deuk kan ook wijzen op borstkanker en om zeker te weten of er foute cellen zijn moet je ze toch echt onder de microscoop bekijken. Mijn borst steekt, prikt en jeukt. Kan ik een punctie/biopt aanvragen/eisen? Hoop dat jullie daar een antwoord op hebben. Groet en bedankt!
Caronootje

Re: Deuk in gezonde borst 2 jaar na borstkanker andere borst

Berichtdoor Joy » di 28 okt 2014, 19:51

Ik zou zeker aandringen op verder onderzoek. Dat er niets te zien was op mammografie en echo wil niet altijd zeggen dat er niets zit.
Ga anders naar een ander ziekenhuis, waar ze meer tijd voor je nemen en ook verder willen kijken.
Joy

Berichtdoor Dees » di 28 okt 2014, 20:38

Hoi CaroNootje, ik kan niet zeggen of het echt verdacht is of niet, maar als je er niet gerust op bent, zouden ze misschien toch een MRI kunnen doen. Of anders in een ander ziekenhuis. Het is wel vreemd als je ineens een deuk krijgt in je gezonde borst.

Ik hoop dat het niks is. Take care !
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Berichtdoor Caronootje » wo 29 okt 2014, 06:42

Dank jullie wel voor de informatie. Het is inderdaad raar die deuk, kuil. Hoop ook zo dat het niets is maar elke dag onder de douche zie ik die afwijking. Ik ga maar naar mijn onderbuikgevoel luisteren. Weten jullie of een punctie ook kan mochten ze die weigeren? Die heb ik het liefst.. Groet Carolien
Caronootje

Berichtdoor Dees » wo 29 okt 2014, 08:56

Hoi Caronootje, om een biopt te nemen moeten artsen wel weten waar ze in moeten prikken. Het heeft geen zin om zomaar lukraak in een borst te prikken.

Take care !
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Keer terug naar Oktober 2014