overbeharing

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

overbeharing

Berichtdoor amsterdam » ma 20 okt 2014, 10:42

Heb ook een vraagje over het terugkomen van de haren en het lichaamshaar.

Ik heb 2 maanden geleden mijn chemo achter de rug. 3 AC EN 9 TAXOL.
Ik heb eindeloos voor de spiegel zitten w8 op dat ene haartje die nou eindelijk door mijn kale schedel zou doorbreken. Dit had ik echter niet verwacht. Ik heb meer wimpers, veel meer wenkbrauwen en veel meer lichaamshaar teruggekregen, tot aan mijn oortjes toe. Ik heb het gevoel dat ik meer en meer op een aap begin te lijken. Haha. Nee hoor zo erg is het nog net niet. Maar omdat ik donker haar heb, vind ik het een beetje vervelend. Mijn vraag is: is dit normaal en hebben meer mensen dit? En kan de tij nog gekeerd worden??
amsterdam

Re: overbeharing

Berichtdoor Dees » ma 20 okt 2014, 16:52

Hoi Amsterdam,
Alleen een persoonlijke ervaring. Ik had al best veel donshaartjes voordat ik kanker kreeg. Na de chemo vielen ze extra op. Nu ben ik 7,5 jaar na diagnose, al 7 jaar in de overgang (geen eierstokken meer) en ik heb het gevoel dat het steeds erger wordt..... Het spijt me. Het is niet echt een bemoedigend verhaal. Ik laat het wel eens harsen (maar soms krijg ik daar ook weer ontstekinkjes van).....
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Keer terug naar Oktober 2014