18 jaar, borstkanker?

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

lisa

18 jaar, borstkanker?

Bericht door lisa » do 18 sep 2014, 15:28

Hallo! Ik ben Lisa en ik ben 18 jaar. Sinds een paar maanden had ik last van mijn linkerbors t. Dit ging niet weg en dus ben ik maar de huisarts gegaan . VVoornamelijk ook omdat ik op mijn linkertepel een soort sneetje heb zitten. Het bloed niet op maar toch is het vreemd. Ik heb een echo laten maken, die was goed. Best eengerust stelling maar ik zit nog steeds met dat sneetje. Herkent iemand dit? Voor zover i kweet had ik dit eerst namelijk niet. Ik maak me nog steeds een beetje zorgen. .

Dees
Beheerder

Re: 18 jaar, borstkanker?

Bericht door Dees » do 18 sep 2014, 18:37

Hoi Lisa, he wat een stress. De kans dat je borstkanker op je 18e krijgt is héél, héél klein. Ongeveer eens per twee jaar is er een meisje onder de 19 dat borstkanker krijgt en dan hebben we het over Nederland op alle dames onder de 19. De kans dat jij dat bent is echt héél, héél klein, maar nog net niet onmogelijk. Geef dat wondje de tijd om te genezen en als het over vier weken er nog steeds zit, laat je huisarts er dan nog eens naar kijken.

Voor nu, ik hoop dat je het los kunt laten.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “September 2014”