Altijd eerst langs de mamacare??

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

anouschka

Altijd eerst langs de mamacare??

Bericht door anouschka » do 11 sep 2014, 12:12

Goedenmiddag,

Drie weken geleden voelde ik een bultje in mijn oksel aan de kant waar ik de borst amputatie heb gehad.
Ben naar de mamacare geweest die vond dat ik het maar eerst aan moest kijken, de kans was uiterst klein dat het wat kon zijn na schone oksel klieren
Maar nu heb ik op dit forum gelezen dat dit niet helemaal geldt als de tumor is verwijderd voordat de oksel klieren zijn verwijderd
Maar goed bultje is gegroeit en ik ben 5 kilo afgevallen en voel me niet zo fit
Dus ik bellen met poli kliniek Oncologie en krijg daar te horen dat ik het maar eerst aan de mama care moet laten zien en indien zij het nodig vind dan de oncoloog komt kijken.
Vind het persoonlijk een rare manier van doen, kom toch niet voor een sneetje in mijn vinger?
Wil gewoon even dat de oncoloog er na kijkt die zal er toch ook wel meer verstand van hebben
Ik heb niks te klagen over de mama care maar tot nu toe heb ik steeds een andere terwijl ik heb aangegeven het prettig te vinden om bij dezelfde te blijven.
Ben geheel geheel geen paniek vogel maar is het zo raar dat ik verzoek om de oncoloog????
Heb ook pas na drie maanden vragen de rapporten van de pathaloog gekregen waardoor ik nu weet dat het een 100% hormoon gevoelige tumor was in graad 2
Het was wel een hele kleine tumor maar wil het gewoon goed in de gaten houden
Groetjes
Anouschka

Anna56

Re: Altijd eerst langs de mamacare??

Bericht door Anna56 » do 11 sep 2014, 16:13

Beste Anouschka,
Heb je mijn post gelezen, Tumor na 8 jaar? Groeiend bultje in je oksel? Direct een consult bij je chirurg of oncoloog, eventueel met vuist op tafel rammelen bij mammacare. Het kan best niks zijn, maar dat wil je dan graag zeker weten, tich? Hou ons op de hoogte!
Sterkte Anna

anouschka

Bericht door anouschka » do 11 sep 2014, 18:04

Hi Anna,
Dank voor je reactie ,ja morgen ga ik weer terug en wil dat de oncoloog het gaat beoordelen
Ben nu al één keer voor niks geweest omdat ze vonden dat ik maar terug moest komen als het zou groeien en dat is nu zover
Ik hou je op de hoogte
Groet,
Anouschka :smile:

Anna56

Bericht door Anna56 » do 11 sep 2014, 18:34

Dank voor je reacties! Succes morgen ik duim dat het een vetbult of maffe cyste is!
Anna

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » do 11 sep 2014, 19:25

Hoi Anouschka, getverderrie.... Ik hoop dat het gewóón niks is, maar bultjes en zeker groeiende bultjes, dat vind ik niks. Ja, je moet er naar laten kijken en ik denk dat dat het beste bij de chirurg kan. Meestal is de chirurg verbonden aan de Mammacare en als 'laten zien aan Mammacare' betekent dat je snel bij de chirurg terecht kunt, dan snap ik het wel.

Waarom ben je 5 kilo afgevallen? Kun je dat plaatsen? Stress? Hormoontherapie? Of kun je er je vinger niet op leggen? Dan lijkt het me zaak dat met je oncoloog te bespreken.

Inderdaad, morgen bellen en zorgen dat ze het gewoon gaan regelen.... En als dat niet vlot, probeer het dan nog eens via je huisarts.

Ik duim voor iets onschuldigs.

Take care !!!
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

anouschka

Bericht door anouschka » vr 12 sep 2014, 10:13

Hi Dees,
Kan geen reden bedenken waarom ik ben afgevallen, alleen dat ik ontzettend moe ben
Ga vanmiddag naar het ziekenhuis en zal laten weten hier hoe het is afgelopen
Groet
Anouschka :smile:

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » vr 12 sep 2014, 13:41

Hoi Anouscka, ik duim heel hard voor je. Als er niks qua kanker gevonden wordt, zou je ook nog kunnen denken aan afwijkende schildklierfunctie. Dat zou de vermoeidheid en het gewicht verliezen ook kunnen verklaren.....
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

anouschka

Bericht door anouschka » vr 12 sep 2014, 18:38

Hallo Dees,
Nou dat was vandaag een domper, had speciaal voor vandaag afgesproken omdat mijn man dan mee kon.
Daar aangekomen was er een fout gemaakt en hadden ze de afspraak op gisteren gezet
Dat was balen want je hebt er toch stress van en je komt niet voor een zere vinger en dit is nu al de tweede keer dat een afspraak niet correct wordt nagekomen
Ze wilden ook mij nog de schuld geven en dat hun de afspraak goed hadden gezet, nou jah!!!!
Op mijn vraag of er dan niet even 5 minuten naar dat bultje kon worden gekeken kreeg in een NEE en u moet maar een tweede afspraak gaan maken
Ben echt boos en verdrietig weg gegaan
Ga nu maar weer maandag een afspraak maken, vindt het zo knudde, maar het is niet anders, mogelijk heeft mijn oncoloog volgende week operaties en zaal dienst dus kan ik pas over twee weken terecht
Ik snap ook gewoon niet dat ik nu weer langs de mama care moet, dat is toch ook geld verspilling?Dat zijn twee consulten terwijl er met één kan worden volstaan.
Het is daar al bekent dat ik een bultje heb en nu het gegroeit is wil ik gewoon direkt naar de oncoloog
Is dat in alle ziekenhuisen zo of alleen bij streekziekenhuizen?
Als dit zo door gaat ga ik een ander ziekenhuis zoeken
Mijn schildklier is oke, is getest
Heb wel een probleem met vitamine b `12 maar krijg hier al maanden elke maand een prik voor
Dank voor je luisterende oor
Hou je op de hoogte
Anouschka ;)

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » vr 12 sep 2014, 20:57

Hoi Anouschka, ontzettend balen. Ik heb je een Persoonlijk Bericht gestuurd.
Groeten, Dees

willie

Bericht door willie » za 13 sep 2014, 13:38

Anouschka
Is dat in alle ziekenhuizen zo of alleen bij streekziekenhuizen?
Ik ben ook naar een streekziekenhuis geweest en kan daar gewoon een afspraak inplannen met de oncoloog/internist.
Is het misschien voor jou ook een optie om naar jouw huisarts te gaan en het daar te laten bekijken. Hij is wel degene
die eventueel een spoedconsult kan regelen.
Heel veel sterkte en ik duim dat dit helemaal niets verontrustends is.

Gesloten

Terug naar “September 2014”