Berekening prognose Adjuvant Online

Moderators: Sanne, Team, Superuser, Angela

Alex1964

Berekening prognose Adjuvant Online

Bericht door Alex1964 » wo 30 jul 2014, 21:33

Ik lees hier regelmatig en kwam een berekening tegen voor iemand met een vergelijkbare maar kleinere tumor. Is het mogelijk deze ook voor mij te doen?

Kenmerken:
50 jaar, goede gezondheid
Invasief ductaal carcinoom: hoofdtumor 2,9cm; twee kleine satellieten van 4 en 8mm, totaal tumorgebied 5,5cm
2 positieve okselklieren
100% hormoongevoelig
Her2neu-negatief
Behandeling: 9x wekelijks taxol, daarna 3x FEC
Borstsparende operatie gevolgd door bestraling
5 jaar hormonen

Uitslag genonderzoek is nog niet bekend

Ik hoop dat het mogelijk is om de uitdraai te maken, waarvoor alvast dank.

Groeten, Sandra

Dees
Beheerder

Re: Berekening prognose Adjuvant Online

Bericht door Dees » wo 30 jul 2014, 21:45

Hoi Sandra, weet je ook wat de graad van de tumor is? Heb je misschien het verslag van de patholoog anatoom? Even mailen naar info@borstkankervragen.nl?

Meerdere tumoren, dat is wel een reden om naar een klinisch geneticus verwezen te worden om te bespreken of je BRCA-genmutatiedrager zou kunnen zijn. Is dat gebeurd?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Alex1964

Bericht door Alex1964 » wo 30 jul 2014, 22:33

Hoi Dees,

Wij hebben al eerder meerdere keren contact gehad via de mail.
Ik zal morgen inscannen wat ik heb gekopieerd van het Slotervaart.
Nu bij VUMC.

Genonderzoek is opgestart, geen Li Fraumeni, andere resultaten zijn nog niet binnen.
Ivm Li Fraumeni is wel de volgorde van de neoadjuvante chemo omgedraaid: eerst Taxol daarna FEC.
Omdat chemo al gestart was laten we dit zo, ook al was Li Fraumeni gelukkig negatief.

Groet, Sandra

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » do 31 jul 2014, 09:13

Hoi Sandra, o ja natuurlijk !! Ik onthoud het niet altijd, omdat ik zoveel patiënten volg, maar nu weet ik het weer.

Eerst Taxol en dan FEC ivm eventueel Li Fraumeni? Weet je wat daar de logica van is? Ik kan het niet plaatsen.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Sandra64

Bericht door Sandra64 » do 31 jul 2014, 14:02

Hoi Dees,

Kan ik me heel goed voorstellen dat je dat niet meteen paraat had :)

Ik hoop dat ik de toelichting over het omdraaien van de kuren ivm Li Fraumeni goed kan reproduceren. Ik heb begrepen dat een FEC-kuur kan ingrijpen in het DNA en de celstructuur. Omdat bij het Li Fraumeni-gen cellen zich niet automatisch herstellen bij ontstaan van afwijkingen, leidt dit in het algemeen tot ontstaan van nieuwe tumoren. Om dat risico uit te sluiten is ervoor gekozen te starten met Taxol in afwachting van de resultaten van het genonderzoek.

De scans van de pathologie-uitslagen heb ik via de mail verstuurd.

Groeten, Sandra

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » do 31 jul 2014, 21:01

Hoi Sandra, interessant wat je schrijft over de volgorde. Dat ga ik onthouden en nog eens navragen. Goed om te weten.

Ik heb geprobeerd Adjuvant Online voor je in te vullen, maar omdat het ik exacte aantal positieve okselklieren niet weet en de graad niet, blijft het een slag in de lucht.

Afbeelding

Bron: http://www.adjuvantonline.com

De informatie in de scans komt uit de beeldvorming en de pathologie van de biopten, maar dat geeft nog niet echt een totaal plaatje.

Kun je hier iets mee?
Groeten, Dees

Gesloten

Terug naar “Juli 2014”