pathologisch rapport summier

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

manvan

pathologisch rapport summier

Bericht door manvan » di 22 jul 2014, 10:05

LS

Mijn vrouw wil weinig weten over medische kant van borstkankerdiagnose die in nov 2012 is gesteld bij haar.
We kregen bij de mammacarepoli een 'pathologisch rapport' mee. We leiden na ruim anderhalf jaar weer een beetje een normaal leven en ik ben toegekomen aan het rondkijken op internet en heb een redelijk beeld kunnen vormen (voorzover dat mogelijk is als leek!) van de aard van de borstkanker.
Ik heb een paar vragen over pathologisch rapport.

Het is summier (A4 staccato) en sommige info erop begrijp ik niet, kan ik niet plaatsen:

- de graad van de tumor mbv een soort codering ontbreekt vgl mij;
- er staan bij het immunogedeelte een aantal coderingen over cytokeratine 8/18 en 14;

Ik heb geen zin om weer naar de oncoloog te gaan en wil eigenlijk ook weten wie mij kan helpen met de duiding van het rapport.

Bedankt voor jullie reactie

Man van....
In de buurt van Utrecht

Dees
Beheerder

Re: pathologisch rapport summier

Bericht door Dees » di 22 jul 2014, 11:46

Beste Manvan,
Ik wil wel helpen. Stuur maar naar info@borstkankervragen.nl. Dan kunnen we ook overleggen of er nog meer informatie zou moeten zijn. U heeft het recht om een kopie van het volledige medisch dossier op te vragen.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “Juli 2014”