In de zon

Moderators: Sanne, Team, Superuser, Angela

Jacq_67

In de zon

Bericht door Jacq_67 » vr 11 jul 2014, 10:14

Ik ben 33 keer bestraald op mijn borst, sleutelbeen en oksel. De laatste bestraling was in september.
Nu gaan we op vakantie naar Spanje. Mijn huid ziet er heel goed uit. Maar hoe intensief mag ik in de zon?
Moet ik daar echt smeren met factor 50? Of veel in de schaduw?

Dees
Beheerder

Re: In de zon

Bericht door Dees » vr 11 jul 2014, 17:20

Hoi Jacq,
Mag ik in de zon?
Het is nooit verstandig om op het heetst van de dag zonder bescherming te gaan zonnen. Als u kort geleden bent bestraald, kunt u op het bestraalde gebied beter een kledingstuk dragen. Gebruik een goede zonnebrandcrème met een hoge beschermingsfactor of een middel dat het zonlicht helemaal tegenhoudt (een “sunblock”). Uw huid is kort na de bestraling namelijk overgevoelig. Door de zon kan jeuk optreden en soms ontstaan wondjes. Ook in het eerste jaar na de behandeling is het belangrijk dat u extra voorzichtig bent met zonnen en gebruik van de zonnebank.
Bron: Isala

Je hoeft echt niet de hele zomer bedekt door het leven te gaan. Bescherm jezelf gewoon goed tegen overmatige zon. En.... vergeet ook niet gewoon lekker te genieten van het zonnetje !! Héérlijk naar Spanje !!
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “Juli 2014”