andere pillen slikken

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

dobber2

andere pillen slikken

Bericht door dobber2 » vr 23 mei 2014, 20:01

Voor mijn kalknagels (heel erg) heb ik een pillenkuur gekregen terbinafine actavis. Ik moet ze 14 dgn slikken en dan bloed prikken ivm bijwerkingen op lever. eng!!!!!!!!! als ik dat navraag bij andere mensen hoeven ze dat niet te doen. Komt dat omdat ik een (ex) kankerpatient ben. Of kan zo'n pillenkuur inderdaad extra negatief effect hebben bij mij? Nog enger. Zelfs de apotheek moest alles dubbel checken of dat wel kon. Ik slik ze dus met gemengde angstgevoelens. Tijdens mijn chemotijd had ik redelijk mooie voeten teruggekregen..... :roll:

Dees
Beheerder

Re: andere pillen slikken

Bericht door Dees » za 24 mei 2014, 11:20

Beste Dobber2,
Slik je ook tamoxifen?
terbinafine oral

Tamoxifen/CYP2D6 Inhibitors
This information is generalized and not intended as specific medical advice. Consult your healthcare professional before taking or discontinuing any drug or commencing any course of treatment.

Medical warning:
Serious. These medicines may interact and cause very harmful effects. Contact your healthcare professional (e.g. doctor or pharmacist) for more information.
How the interaction occurs:
Certain medications may decrease the effect of tamoxifen by interfering with how the body activates tamoxifen. Amiodarone, thioridazine, and tamoxifen can all affect your heart's rhythm.

What might happen:

Your tamoxifen may not work as well at preventing your breast cancer from returning. Taking amiodarone or thioridazine with tamoxifen may increase your risk of an irregular heartbeat, which may be life-threatening.

What you should do about this interaction:
Let your healthcare professionals (e.g. doctor or pharmacist) know that you are using these products together. Your doctor may want to change your medicine. Let your doctor know right away if you notice an irregular heartbeat or have any dizziness or fainting episodes.Your healthcare professionals may already be aware of this interaction and may be monitoring you for it. Do not start, stop, or change the dosage of any medicine before checking with them first.
Bron: WebMD

Als je tamoxifen slikt, zou ik terbinafine niet zonder overleg met je oncoloog slikken. Dat heeft niks te maken met die leverwaarden, maar met het feit dat het de werking van tamoxifen vermindert.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

dobber2

Bericht door dobber2 » za 24 mei 2014, 11:26

Nee Dees, ik slik helemaal niets verder.

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » za 24 mei 2014, 12:24

Hoi Dobber, dan kan ik geen reden bedenken waarom juist jij leverfuncties moet laten bepalen. Ik zou zéker navraag doen. Stel je voor dat er iets verhoogds uit komt, dan zit jij weer wekenlang in de stress...
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “Mei 2014”