Nierfunctietest

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Nierfunctietest

Berichtdoor Daan » wo 26 feb 2014, 12:59

Korte vraag: Ik krijg binnenkort een MRI van mijn borst (controle) . Nu vroeg de arts de laatste keer of er een nierfunctietest was gedaan? Ik heb haar geantwoord van niet. Verder ben ik er is ook zij er verder niet meer over doorgegaan? Nu vraag ik me af of ze het vergeten is.. Is het van belang voor een MRI een nierfunctietest te doen?
Daan

Re: Nierfunctietest

Berichtdoor Dees » wo 26 feb 2014, 18:26

Hoi Daan, hmmm..... vreemde vraag. Ik vermoed dat dat is in verband met contrastvloeistof, maar mij is het nog nooit gevraagd. Is er een reden om te denken dat je een verstoorde nierfunctie zou kunnen hebben?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Berichtdoor Johanna » wo 26 feb 2014, 19:17

Bij mij hebben ze inderdaad ook mijn nierfuncties gecontroleerd voor de MRI van mijn borst.
Het heeft inderdaad te maken met het contrastvloeistof.
Johanna

Berichtdoor Daan » do 27 feb 2014, 20:07

Nee ik zie geen reden voor een stoornis, zou ook niet weten hoe je dat herkent :? Maar goed, ik ben niet meer gebeld door de arts, dus ik ga er vanuit dat het niet nodig was.. Waarom ze erover begon is mij nog steeds een raadsel...
Thanks!
Daan

Berichtdoor Dees » do 27 feb 2014, 20:55

Het zal wel een standaard procedure zijn, omdat contrastvloeistof bij een verminderde nierfunctie kwaad kan, maar een verminderde nierfunctie is best zeldzaam. Misschien toch even checken, voor de zekerheid.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Keer terug naar Februari 2014