Stoppen met hormoontherapie

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Stoppen met hormoontherapie

Berichtdoor Raviola » vr 21 feb 2014, 16:22

Na 5 jaar hormoontherapie te hebben gevolgd ga ik in mei stoppen.Maar ik vind het doodeng.
Oncoloog zei destijds dat het me net zo beschermde als de chemo, aan de andere kant hoop ik dat ik me weer een stuk beter ga voelen.
Heb toch wel veel gewrichtspijn gehad en de Arimidex heeft wel schade aan gericht aan m'n botten.
Krijg nog steeds APD en daar moet ik nog minimaal 1 jaar mee doorgaan.
Zijn er dames die gestopt zijn met hormoontherapie en hoe voelen zij zich nu?
Hoor het graag van jullie.

Raviola.
Raviola

Re: Stoppen met hormoontherapie

Berichtdoor Dees » zo 23 feb 2014, 16:57

Hoi Raviola, ik ben na 2,5 jaar gestopt met de hormoontherapie. Ik slikte letrozole en daarna exemestaan en ik heb mijn eierstokken laten verwijderen. Ik moet zeggen dat ik de meeste klachten gehouden heb. Ik denk dat dat versneld in de overgang terecht komen, me de meeste last heeft gegeven.

Heb jij botuitzaaiingen of botontkalking dat je APD krijgt?

Je zou door kunnen gaan met hormoontherapie als je je daar veiliger bij voelt.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Berichtdoor Raviola » zo 23 feb 2014, 17:16

Ik heb botontkalking dus daarom nog even door met APD.
Maar ik had wel 23 pos. lymfklieren, vandaar dat ik het een beetje griezelig vind om te stoppen met de hormoontherapie.
Je hoort ook mensen zeggen dat je ontzettend opknapt als je stopt dus daarom mijn vraag.
Misschien komt m'n sexleven wel weer op gang :lol:
Was een beetje huilen met de pet op zeg maar!

Groetjes Raviola.
Raviola

Berichtdoor Dees » ma 24 feb 2014, 18:44

Hoi Raviola, doorgaan met hormoontherapie zou zinnig voor je kunnen zijn, maar het is waar dat je er dan al die bijwerkingen bij krijgt. Take care. Ik hoop dat je je snel beter gaat voelen.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Keer terug naar Februari 2014