Ervaringen preventieve amputatie/recontructie in Nijmegen?

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

JoAn

Ervaringen preventieve amputatie/recontructie in Nijmegen?

Bericht door JoAn » wo 18 dec 2013, 13:32

Hoi,
Omdat ik het BRCA1gen heb, wil ik mijn borsten preventief laten verwijderen en laten reconstrueren.
Ik heb morgen mijn 2e afspraak bij de plastisch chirurg Dr. Vasilic in het Radboud Nijmegen. Hij werkt samen met dr. Ulrich.

Bij de 1e afspraak vertelde hij mij dat ik te weinig buikvet heb voor een diep-flap operatie, maar gelukkig heb ik bij mijn billen wel genoeg vet, dus daar kunnen ze als het goed is 2 nieuwe borsten van maken.
De PC vertelde dat ze aan de onderkant van mijn bil en aan de bovenkant van mijn dij vet weghalen, zodat het litteken in de bilplooi valt.

Voor mij is Nijmegen een hele fijne optie, ik woon daar nl.zelf. Maar ik wil alle opties onderzoeken, en als ik voor deze operatie naar een ander ziekenhuis moet, als die er meer ervaring in hebben, wil ik dat best doen.

Mijn vragen:
Is er iemand die ervaring heeft met een reconstructie met bil en of dij weefsel?
Is er iemand die deze operatie in Nijmegen heeft ondergaan of een ander ziekenhuis?

Alvast bedankt!

Dees
Beheerder

Re: Ervaringen preventieve amputatie/recontructie in Nijmege

Bericht door Dees » wo 18 dec 2013, 21:37

Hoi JoAn,
Ik heb zelf een reconstructie uit mijn bovenbil (en één uit mijn buik), gedaan door professor Hamdi in Brussel (zat toen in Gent). Ik weet dat Uhlrich een voorkeur heeft voor de onderbil. Professor Hamdi niet. Die heeft een voorkeur voor de buik en ik heb dat zelfs diepflap gezien bij een vrouw die echt superslank was. Daar kon hij twee Kleine B-cupjes van maken, wat perfect bij haar paste.

Professor Hamdi en professor Blondeel (UZ Gent) hebben deze methode ontwikkeld en absoluut ontzettend veel ervaring. Ik ben een fan, maarja....... Operatie in België moet wel kunnen met je verzekering. Zou je dat willen, dan heb je nog even de tijd om eventueel over te stappen.

Ik was eens bij een presentatie waar dokter Uhlrich zei dat vrouwen die een reconstructie van de bovenbil hebben lange tijd niet kunnen fietsen. Ik weet niet waar hij dat op baseert. Ik herken het in elk geval niet. Ik kon twee weken na de operatie alweer fietsen en toen waren de wonden nog niet eens helemaal dicht. Mijn buikborst is zacht. Mijn bilborst is wat harder. Voor mij niet erg, ik ben met beiden heel blij.

Ik heb begrepen dat de wachttijd eigenlijk overal in Nederland vrij lang is. Ik meen dat dat in Nijmegen ook zo is.

Ik ben heel benieuwd naar je ervaring morgen !! Succes met oriënteren !!

Groeten, Dees
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “December 2013”