Hoe bouw je je weerstand op?

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Hanni Ellen

Hoe bouw je je weerstand op?

Bericht door Hanni Ellen » zo 01 dec 2013, 12:57

Mijn laatste chemo behandeling was 31 december. Nu valt het me op dat ik vrij snel virussen oppak. Dat was tot een maand geleden te doen. Maar nu ik een maand bezig ben met een verkoudheid takel ik geestelijk ook weer af. Ik heb een aversie tegen de pammetjes maar om een beetje rustig te worden heb ik ze nu nodig. Mijn hooggevoeiligheid zit me erg in de weg. Herkennen er mensen dit? En heb je een weg gevonden om er mee om te gaan en een redelijk leven te hebben?

Dees
Beheerder

Re: Hoe bouw je je weerstand op?

Bericht door Dees » zo 01 dec 2013, 22:26

Hoi Hanni Ellen,
Niet fijn.... echt niet fijn..... Ik zit heel hard te denken of je eigenlijk wel weerstand kunt opbouwen, behalve door gezond te leven (voldoende groente en fruit, voldoende slapen, zo min mogelijk stress). Natuurlijk, bij de drogisterijen staan schappen vol middelen die je 'weerstand zouden versterken', maar eerlijk gezegd twijfel ik of dat wel echt werkt.

Je zou wel kunnen overwegen om voor een griepvaccinatie te kiezen. Dat verkleint je kans op de griep. Waarschijnlijk val je niet in de doelgroep, maar je kunt ervoor kiezen de kosten zelf te betalen, ik meen iets van 25 euro, of misschien ben je er aanvullend voor verzekerd.

Verder, heel cliché, hygiëneregels, hoestende mensen mijden en handen wassen...

Ik vraag nog even rond, maar ik ben bang dat je niet veel meer kunt doen...
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Hanni Ellen

Bericht door Hanni Ellen » wo 04 dec 2013, 11:32

Dank je Dees. Ik merk ook dat slaap heel belangrijk is. En die is ook niet meer wat is het vroeger was. Ik mag blij zijn als ik zes uur slaap. En ik snak zo naar een paar "gewone" nachten. Maar ja, al aan de Seroxat. Oxazepam als ik trildagen heb. Ik begrijp wel dat die verkoudheid bijdraagt tot me nog rotter voelen. Blij dat ik hier even mag zeuren.

Jeanette

Bericht door Jeanette » di 10 dec 2013, 09:07

Ik las je vraag Hanni Ellen. Toevallig heb ik dezelfde vraag. Ik heb besloten om daarvoor het alternatieve circuit in te gaan. Bij mij in de woonplaats zit een huisartsenpraktijk die over is gegaan op homeopatie/orthomoleculaire therapie/neuraaltherapie/accupunctuur en weet ik veel wat nog meer. :P Ik ga er vandaag heen voor het eerste consult. Met precies dezelfde vraag die jij hier stelt. Als je wilt hou ik je op de hoogte.

Maris34

Bericht door Maris34 » zo 15 dec 2013, 21:50

Beste Hanni Ellen, ik had al problemen met mijn weerstand voor de chemo en ben toen bij de dïetiste terecht gekomen, na wat onderzoeken bleek dat ik van bepaalde voedingsmiddelen meer nodig had en met behulp van (tijdelijke) supplementen en aangepast eten heb ik mijn weerstand eindelijk op peil gekregen. Ook nu tijdens de chemo en daarna begeleid ze me om de weerstand weer op te bouwen. Ik hoop dat hier wat aan hebt en dat je je snel beter voelt.

Gesloten

Terug naar “December 2013”