Uitvalsverschijnselen.

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Uitvalsverschijnselen.

Berichtdoor Jacq 67 » ma 08 jul 2013, 13:21

Voor de behandeling van mijn bk heb ik 3 x fec erop zitten. 3 weken geleden na toediening van de laatste fec kreeg ik een borstontsteking, dit resulteerde in acuut ziek worden, verhoging, enorme duizelingen en af en toe viel de spraak weg.
Ik heb toen een week in het ziekenhuis gelegen, antibiotica gehad en nog een kuur mee naar huis, ik knapte goed op.
Vorige week kreeg ik de 1e van 3 Taxotere kuren. Omdat mijn witte bloedlichaampjes al eerder niet goed waren en nu weer op een dieptepunt waren, heb ik Neulasta gekregen na de kuur. Het hele weekend ben ik er zeer beroerd van geweest, heel veel zenuwpijn gehad. Een rotweek, want door de Dexamethason ook zeer slecht geslapen, dan de nieuwe kuur en de pijn van de Neulasta.

Vandaag had ik oncogym, ik dacht, probeer het toch, misschien door te bewegen voel je je beter.
Maar direct schoot mijn hartslag omhoog, zuurstof daalde en ik werd niet goed. Weer enorm duizelig en ik kon niet meer praten!

Ik ben er weer erg van geschrokken, hoort de duizelingen en wegvallen van de spraak bij het kuren of moet ik bang zijn voor bijv. een hersentumor? Zijn er andere voorbeelden dat mensen uitvalsverschijnselen hebben?
Jacq 67

Re: Uitvalsverschijnselen.

Berichtdoor Dees » ma 08 jul 2013, 13:45

Hoi Jacq67, he wat naar...

Ik kan wel wat 'worst case scenario's' opnoemen, ik begrijp je angst, maar voordat je aan vreselijke dingen gaat denken, kun je misschien eerst even naar meer voor de hand liggende dingen laten kijken. Is je Hb misschien heel laag? Ben je misschien iets te fanatiek geweest met de oefeningen? Heb je misschien verkeerd geademd en daardoor een soort hyperventilatie gekregen?

Kun je hier iets mee?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Berichtdoor Jacq 67 » ma 08 jul 2013, 14:04

Hoi Dees,
Nee mijn hb is 8.2 en het ging op de cross trainer eigenlijk al gelijk fout, ik kreeg tegelijk een opvlieger en heel warm, misschien dat mijn hersenen er overactief op reageren, het zakte daarna ook wel, maar ik hebeigenlijk nooit van deze bijverschijnselen gehoord tijdens de chemo, daarom maak ik me zorgen. Kan het zo zijn dat doordat ik te weinig witte bloedlichaampjes aanmaak, mijn lichaam te zwak is of heeft dat er niets mee te maken?
Jacq 67

Berichtdoor Dees » ma 08 jul 2013, 14:10

Hoi Jacq, Hb prima, dus dat is het niet, maar het kan wel zijn dat je eigenlijk teveel van jezelf gevraagd hebt. Zo'n chemokuur en alles wat volgde, gaat ten koste van je conditie. Is er geen begeleider bij dat Oncogym?

Je bent er enorm van geschrokken he, en het wakkert alle angstscenario's aan die je toch al had.....

Take care !!!
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Berichtdoor Jacq 67 » ma 08 jul 2013, 14:36

Ja, er is begeleiding en ze hebben me thuisgebracht.
Heb net het zkh gebeld, zij zeggen dat de 4e kuur en dan ook de 4e of 5e dag na de kuur het zwaarste is, dus ik heb mezelf wrs overvraagd.
Het is daarnaast ook zo, als je nog nooit ziek bent geweest, je heel erg moet wennen aan deze situatie. Ik ben er nog steeds niet aan gewend dat ik een heel ernstige ziekte onder de leden heb. En dus ook niet dat chemotherapie dingen met je doet die je van te voren niet kunt inschatten.
Moet wrs. Iets minder stoer worden en mezelf rust gunnen...
Jacq 67

Keer terug naar Juli 2013