Knobbel in gereconstrueerde borst

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

suwe

Knobbel in gereconstrueerde borst

Bericht door suwe » di 28 mei 2013, 19:39

Ik heb een verharding (knobbel) in de huid van mijn gereconstrueerde borst. (amputatie, borstimplantaat)
Op de echo is de verharding zichtbaar, advies verwijderen.
Mijn vraag: hoe groot is de kans op kanker? en wie kan mij vertellen (ervaring) hoe men dit doet ivm implantaat)
dank

Dees
Beheerder

Re: Knobbel in gereconstrueerde borst

Bericht door Dees » di 28 mei 2013, 21:21

Hallo Suwe, ik kan niet zoveel zeggen over de kans dat het kanker is. Het kan heel goed een cyste zijn of gewoon een verhardering vanwege de reconstructie. Dat kanker ter plekke terug komt in een gereconstrueerde borst, dat komt niet heel vaak voor.

Ik durf je niet te zeggen hoe ze dat gaan doen mbt je prothese.

Ik wens je veel sterkte !!
Take care !
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

suwe

Bericht door suwe » wo 29 mei 2013, 18:27

Bedankt voor je reactie.
Mijn borst is geamputeerd ivm DCIS. Op diverse plekken aanwezig in het borstweefsel. Deze week is de echo gemaakt en de radioloog kon niet vertellen wat het "wel" was. Maar vet, cyste etc niet. En omdat het is gegroeid in zes maanden tijd, was ik nieuwsgierig in hoeverre Dcis een kankercel kan worden.
Vandaar de vraag.

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » wo 29 mei 2013, 19:15

Hoi Suwe, wanneer komt er meer duidelijkheid? Is er een biopt genomen? DCIS wordt voorstadium van kanker genoemd en kan zich inderdaad tot kanker ontwikkelen. Ik hoop heel erg dat dat niet het geval is en wens je veel sterkte met alle onzekerheden.

Kunnen we nog iets voor je doen?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

suwe

Bericht door suwe » vr 31 mei 2013, 07:07

Beste Dees,

De knobbel zit onder huid en tegen de implantaat. Men kan geen weefsel verkrijgen op de standaardmanier. (ivm lekprikken)
Ik ga zo weer naar het ziekenhuis en ben benieuwd.

Ariane

Bericht door Ariane » vr 31 mei 2013, 10:34

suwe schreef:Beste Dees,

De knobbel zit onder huid en tegen de implantaat. Men kan geen weefsel verkrijgen op de standaardmanier. (ivm lekprikken)
Ik ga zo weer naar het ziekenhuis en ben benieuwd.
Laat je ons weten hoe het gegaan is, Suwe?

Gesloten

Terug naar “Mei 2013”