Tijd tussen mri scan en operatie

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Aloe

Tijd tussen mri scan en operatie

Bericht door Aloe » za 25 mei 2013, 15:24

Afgelopen donderdag heb ik gehoord dat ik kwaadaardige borstkanker heb, een totale borstamputatie zal krijgen en daarna bestraling en chemotherapie. Woensdag de 29e krijg ik een mri scan en de dag daarna hoor ik wat het precieze behandelplan is. Donderdag werd mij gezegd dat tussen de mri scan en de operatie tenminste drie weken zit. Is dit gebruikelijk?

marge

Re: Tijd tussen mri scan en operatie

Bericht door marge » za 25 mei 2013, 18:27

Hallo,

Bij mij zat er 10 dagen tussen de mri en de operatie. Ik hoop voor je dat je niet al te lang moet wachten. Sterkte de komende periode.

Dees
Beheerder

Re: Tijd tussen mri scan en operatie

Bericht door Dees » za 25 mei 2013, 23:28

Hoi Aloe, he wat schrikken. Je gevoel met kanker is vaak dat elke dag telt, maar dat is helemaal niet zo. Kanker groeit in principe behoorlijk langzaam. Er is dus geen haast. Neem in elk geval de tijd om een goede beslissing te nemen. Misschien is een directe borstreconstructie of een expander (ballonetje onder de huid) mogelijk. Weet je al meer over de grootte van de tumor en welke eigenschappen die heeft?

Kunnen we nog iets voor je doen?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “Mei 2013”