Extra vitaminen

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Jacq 67

Extra vitaminen

Bericht door Jacq 67 » wo 22 mei 2013, 07:40

Via via kwam ik op de site van dr. Fransen, een arts die naast de reguliere geneeskunde ook hulp biedt middels vitaminenpreparaten.
Ik ben hier mee begonnen, maar soms twijfel ik of het wel goed is om zoveel vitaminen te slikken, is het nodig?
Hebben anderen hier ook ervaring mee?

Dees
Beheerder

Re: Extra vitaminen

Bericht door Dees » wo 22 mei 2013, 09:05

Hoi Jacq67, ik geloof er zelf helemaal niet in, maar ik heb zelf ook tijden vanalles geslikt, uit een behoefte aan controle en de hoop te kunnen beïnvloeden zonder dat echt te geloven. Ik slikte spirulina, hartstikke duur zeewier. Tot ik dat op een dag tegen een bevriende oncoloog vertelde en die zei: Hoezo? Ben je dan soms een walvis? Ik ben thuisgekomen en acuut overal mee gestopt. Dat scheelde een hoop geld. Dat voordeel had ik in elk geval.

Je moet het ook wel checken met je oncoloog, want sommige preparaten kunnen tegengesteld werken aan de chemo.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Ariane

Re: Extra vitaminen

Bericht door Ariane » wo 22 mei 2013, 10:42

Ik ben in 2010 een tijd opgenomen geweest in een herstellingsoord (stond los van de borstkanker) en moest van de dokter die daaraan verbonden was 4000 mg. vitamine C per etmaal slikken. Zij was van mening dat (ex)kanker patiënten die vitamine in een hele hoge dosering moesten nemen.
Ik heb het toen braaf gedaan, maar het heeft niet kunnen voorkomen dat ik uitzaaiingen kreeg dus ik heb toch zo mijn twijfels.

Gesloten

Terug naar “Mei 2013”