wondroos

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Jeanette

wondroos

Bericht door Jeanette » vr 17 mei 2013, 07:30

Ik heb zo maar uit het niets een fikse wondroos infectie te pakken op mijn romp. De koorts liep op tot 39.8.

Mijn vraag is hoe kom ik hieraan? Maar eigenlijk vooral hoe vóórkom ik het? Ik had géén wondje.

Ik las op internet dat de combi oedeem/overgewicht een perfecte broedplaats is voor de beestjes. Het overgewicht daar wordt aan gewerkt ;) maar het oedeem doe ik niks meer aan. Ik vond dat er weinig tot geen resultaat was door de therapie. Maar kan je stellen dat op de plek waar nu de wondroos zit overal oedeem zit? Met andere woorden dat fysio dit had kúnnen voorkomen?

Dees
Beheerder

Re: wondroos

Bericht door Dees » vr 17 mei 2013, 22:23

Ik ga je vraag even doorzetten.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gast

Bericht door Gast » zo 19 mei 2013, 20:29

Als je lymfoedeem hebt is dit idd een makkelijke
Broedplaats voor het ontwikkelen van wondroos
In jou geval is het me niet helemaal duidelijk of je
Ook lymfoedeem hebt.
Als je tijdens de behandelingen lymfedrainage/oedeemtherapie geen vooruitgang
Meer behaald, bevind je je waarschijnlijk in de stabiele fase.
Het is dan raadzaam om met behulp van oefeningen
,mogelijk het dragen van compressie hulpmiddelen,
Een goede huidverzorging en zelfmassage je oedeem stabiel te houden.wondroos kan altijd ontstaan,
Bij vermoeden op wondroos zo snel mogelijk actie ondernemen
Naar een arts voor diagnose en starten met medicatie.

Jeanette

Bericht door Jeanette » vr 24 mei 2013, 13:53

@gast; bedankt voor je antwoordt. Ik heb lymfoedeem. Niet zozeer in mijn arm maar wel op mijn borst. Lastig te zien daar of het meer of minder wordt.

Gesloten

Terug naar “Mei 2013”