Bevolkingsonderzoek; het uitstrijkje

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Kittekat

Bevolkingsonderzoek; het uitstrijkje

Bericht door Kittekat » do 16 mei 2013, 10:13

Hallo,

Voor mijn verjaardag, een uitnodiging voor het bevolkingsonderzoek, het uitstrijkje gekregen.
Samen met de assistente van mijn huisarts het kryptische formulier doorgenomen en een poging gedaan om het in te vullen. Er staan vragen over anticonceptie, hormoonpreperaten, lactatie, maar niets over hormoontherapie of eigenlijk de anti hormoontherapie. Ik ben toch niet de eerste vrouw die Tamoxifen slikt en haar baarmoeder nog heeft. Na ruggespraak met de huisarts is het vak anders gebruikt om deze informatie door te geven.

Mijn vraag is: is het van belang dat bij een uitstrijkje bekend is dat je Tamoxifen slikt?
Groet, Kittekat

Anneke78

Re: Bevolkingsonderzoek; het uitstrijkje

Bericht door Anneke78 » do 16 mei 2013, 16:18

Ik heb het wel aangegeven, net als dat ik chemo had gehad. Beter teveel informatie dan te weinig, toch?
In november 2009 op mijn 31e de diagnose borstkanker. Helaas een talent voor het ontwikkelen van lokale recidieven in mijn oksel. Twee maal in een lymfeklier (2011 & 2012) en een ent-metastase in de huid van het oksellitteken (2014)

Kittekat

Bericht door Kittekat » do 16 mei 2013, 17:05

We hebben het ook opgegeven, maar of het relevante informatie is, daar kreeg ik geen antwoord op. ondanks dat bekend is dat Tamoxifen invloed heeft op je slijmvliezen, het was niet zo snel te vinden!
Kittekat

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » vr 17 mei 2013, 08:00

Voor zover ik weet verandert het de interpretatie van het uitstrijkje niet. Recente chemotherapie kan dat overigens wel doen. Gewoon het uitstrijkje doen en hopen dat de uitslag goed is.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Bientje

Bericht door Bientje » ma 20 mei 2013, 14:23

Hoi Dees,

Wat voor invloed kan de chemo dan hebben op het uitstrijkje? Toevallig heb ik morgen een afspraak voor een uitstrijkje en aan de assistente gevraagd of mijn recente chemo (3 weken geleden) invloed kon hebben. Haar antwoord was 'nee'.

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » ma 20 mei 2013, 14:42

Hoi Bientje, ik ga ineens héél erg twijfelen. Ik ga het even voorleggen aan onze gynaecoloog.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Bientje

Bericht door Bientje » ma 20 mei 2013, 20:08

Hoi Dees,

Dankjewel. Ik zal het morgen ook nog eens aan de huisarts vragen.

Groet

Gesloten

Terug naar “Mei 2013”