Minimale vetvoorraad lipofilling

Moderators: Sanne, Team, Superuser, Angela

Shimaa

Minimale vetvoorraad lipofilling

Bericht door Shimaa » ma 13 mei 2013, 10:45

Wie had ooit gedacht dat ik deze vraag zou stellen, maar ik ben benieuwd of er een minimale vetvoorraad of een minimaal vet% nodig is voor een lipofilling. Ik heb in september 2012 en maart 2013 lipofilling aan mijn borstsparend geopereerde borst ondergaan, met vooralsnog mooi resultaat. Wel gaf de pc bij de laatste controle aan dat ze geen vet meer kon "oogsten" uit mijn buik: ik ben (bewust) flink afgevallen. Inmiddels heb ik een vet% van ongeveer 18 en ik vraag me af of ik zonder meer een nieuwe afspraak kan maken in oktober, zonder de pc te zien. In principe is dat wel de afspraak, als ik nogmaals een filling wil kan ik vanaf september weer komen (omdat ik in oktober een mri moet ondergaan ivm kalkspatjes en voor die tijd niets mag laten fillen wil ik de filling in oktober of november laten plaatsvinden). Dit zal de laatste x worden, ik wil graag nog wat volume rechts onder.
Kan er geliposuckt worden bij een vetpercentage van rond de 18? Of moet ik de pc zien zodat zij de situatie kan bekijken?
Groet!

Ell

Re: Minimale vetvoorraad lipofilling

Bericht door Ell » za 18 mei 2013, 20:43

Mijn vetpercentage is nooit gemeten ;) Er was maar één buik oogst mogelijk. Bij de tweede lipofilling zijn de vetcellen binnenkant dijbenen gepromoveerd naar mijn reco borst.

Vetpercentage overzicht vrouwen:

Normaal 15-25 procent

Overgewicht 25,1 – 29,9 procent

Obesitas 30 procent of meer

Groet,
Ell.

Jeanette

Bericht door Jeanette » zo 19 mei 2013, 08:43

Toevallig heb ik van de week gebeld met een plastisch chirurg. Ik kreeg de np aan de lijn. Zij vertelde mij dat ik een bmi moest hebben van ónder de 30!! Ik heb nu namelijk een veel te hoog BMI. Zij legde uit dat dit i.v.m. de narcose niet mocht. Narcose vloeistof wordt opgenomen in het vet, hierdoor moeten obesese personen méér narcose toegediend worden dan mensen met een normaal gewicht. Aangezien een reconstructie zo lang duurt wordt de operatie alleen gedaan bij mensen met een normaal gewicht anders is het te gevaarlijk. Zo is het mij verteld.

Ell

Bericht door Ell » zo 19 mei 2013, 10:50

Het belangrijkste vergeten :!: . Natuurlijk moet de p.c. je nog zien voor de operatie!!! Is toch wel reuze handig dat hij/zij weet waar de oogst vandaan kan komen! Dat was toch ook de afspraak ;)

Shimaa

Bericht door Shimaa » ma 20 mei 2013, 14:07

Bedankt voor de reacties. Ik zou de pc in principe pas zien op de dag van de operatie als ze komt aftekenen. In dit geval kan ik ws beter van te voren langs gaan. Het gaat pas spelen in oktober, omdat ik eerst de mri moet afwachten die ik dan beloofd heb te ondergaan. :mrgreen: Het liefste zou ik in september weer onder het mes gaan, maar ja, eerst maar eens afwachten hoe dat zit met die kalkspatjes.

Gesloten

Terug naar “Mei 2013”