locoregionaal recidief

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

annie

locoregionaal recidief

Bericht door annie » za 20 apr 2013, 18:45

Ik vraag me af hoe een lokaal recidief na Borstkanker te herkennen is. Ik had een rood vlekje bij mijn tepel en dat is na een paar weken zwart geworden. het doet niet zeer. Zou dat een terugkeer kunnen zijn?
Annie

Sanne
Beheerder

Re: locoregionaal recidief

Bericht door Sanne » za 20 apr 2013, 21:00

Hallo Annie,

Iets wat we op deze site helemaal niet kunnen (en willen) is beoordelen of iets zorgwekkend is of niet.
Hooguit kunnen we je adviseren op basis van de informatie die je geeft...
Het is niet heel gangbaar dat een rood vlekje zwart wordt.
Gangbaar is dat een rood vlekje vanzelf weer verdwijnt.
Je hebt dus een vlekje dat van vorm of kleur verandert.
Dat moet je dus gewoon "live" laten beoordelen door iemand, in eerste instantie je (een) huisarts.
Het kan niks zijn, het kan een lokaal recidief zijn, het kan een raar vlekje zijn...
Laat er naar kijken, dan weet je het zeker...
Groet, Sanne
Verpleegkundige en Bestuurskundige. Werkzaam als strategisch adviseur bij een zorgverzekeraar en expert op innovaties in de zorg. Kennis van zorgaanspraken in de zorgverzekering, vergoedingen en (on)mogelijkheden en daarbij kritische ervaringsdeskundige met borstkanker in 2007, 2011 en 2012.

Dees
Beheerder

Re: locoregionaal recidief

Bericht door Dees » za 20 apr 2013, 21:06

Hoi Annie, meestal is een lokaal recidief opnieuw een knobbel of verharding. Geen idee hoe jouw vlekje eruit ziet en wat dat is.
Je kunt ook contact opnemen met de Mammacare verpleegkundige en het laten zien.
Meestal kun je daar heel snel terecht en kan het plekje door de chirurg worden beoordeeld.

Take care !
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “April 2013”