klysma

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

carlaH

klysma

Bericht door carlaH » wo 17 apr 2013, 17:21

Ik heb gelezen dat sommigen van jullie een klysma hebben gehad ivm een Diep-flap operatie.
Is dit standaard? Gebeurt dit vlak voor de operatie of de avond ervoor en zijn je darmen dan helemaal leeg?
Als je een klysma hebt gehad hoeveel dagen hoef je dan niet naar het toilet?
(Sorry voor de vervelende vragen maar de verwachting is dat de operatie binnen 6 weken plaatsvindt en nu wil ik graag tot in detail weten wat er allemaal gebeuren gaat.)

Dees
Beheerder

Re: klysma

Bericht door Dees » wo 17 apr 2013, 17:25

Hoi Carla, Het zijn geen vervelende vragen. Als we je kunnen helpen, dan gráág.

Toen ik in 2010 werd geopereerd was het niet standaard maar heb ik er zelf om gevraagd. Oh, wat ben ik blij dat ik dat gedaan heb. De avond voor operatie. De eerste 24 uur daarna lig je in UZ Gent op de PACU (waar je extra in de gaten gehouden wordt) en de dag daarna ga je nog je bed niet uit. Op dag 3 wel, maar dan ben je heel blij als dat niet is omdat je zo'n aandrang hebt.

Ik heb begrepen dat ze het nu wel min of meer standaard doen.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

ageeth

Re: klysma

Bericht door ageeth » vr 26 apr 2013, 21:44

:Zelf ben ik afgelopen oktober geopereerd aan diepflap in avl,. Vraag aub van te voren een klysma, ik had dit niet gedaan en echt 2 dagen zoveel pijn en aandrang gehad. Het is niet makkelijk om naar toilet te gaan na de operatie,. Uiteindelijk heb ik een klysma gekregen dat was een enorme opluchting.

Gesloten

Terug naar “April 2013”